OV-103 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Bilen min har et temmelig stygt, rundt merke av limrester på dashbordet, som kommer av at en tidligere eier av bilen satte på en magnetisk mobiltelefonholder med et nesten utenomjordisk lim.. Jeg har prøvd å ta det bort med isopropanol og å forsiktig pirke det bort med nål og skalpell. Med de metodene fikk jeg bort noe, men jeg tør ikke bruke mer makt med skarpe gjenstander enn jeg allerede har gjort i frykt for å ripe opp og skade dashbordet. Er det noen som har noen råd for hvordan å fjerne dette stygge merket? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Lurer egentlig akkurat på det samme, har nettopp fjernet en koppholder fra dashbordet.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=957504 Står noen midler der, har også hørt at man kan bruke varmepistol \ hårføner, men vil tro at det er litt risky. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takk for link. Den tråden burde jeg jo ha sett. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Som nevnt i linken, sitrusrens fjerner det meste av gamle limrester, det er dette som blir brukt rundt på verksteder der det skal fjernes tape eller limrester og er nok definitivt det beste du kan bruke, dette fjerner heller ikk glansen i dashbordet ditt slik som mange av de andre forslagene med sprit og diverse gjør Bare husk å la det virke en stund dersom det ikke løsner med en gang, gjerne spray på flere ganger for å holde det fuktig over lengre tid Mvh suport81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå