exporama Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei. Kjørte over kameraet til ei jente jeg kjenner i går, pga uhendig plassering. Kameraet er ett Olympus U700. Skjermen på kameraet sprakk, er det noe idé å bytte skjerm? - Noen som har noe peil på pris? Hvilket kompakt kamera har ca samme spesifikasjoner, dersom jeg kjøper ett nytt til henne? Spesifikasjoner U700 Leter da etter et erstatningskamera som er på lik linje godt, og prismessig ikke en utfordring =) Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Canon Ixus 70 eller 75? Og hvis ikke de er like stilige i hennes øyne, så har man Ixus 80 også... Ganske like spesifikasjoner, minst like bra bildekvalitet og i og med at det er mer moderne, så har det mer effektiv støyreduksjon, raskere på utløseren, bedre og raskere bildeprosessor osv... Eneste jeg kan se som et problem, er hvis hun har mange og store kort. Olympus bruker XD kort, og Canon bruker SD. Men de er så billige nå, at det egentlig ikke er noen stor sak. Ellers, hvis et kriterie er at kameraet skal være designmessig så likt som mulig, eller at det må være Olympus, så har Olympus fortsatt sin Mju (U) serie. De nye er ikke dårligere enn Mju-700 ihvertfall og har blant annet mer zoom og noen har også optisk bildestabilisator, men de nyere modellene er nok litt dyrere enn Ixus 75 for eksempel. EDIT: Jo, Ixus'ene er ikke sprutsikre, slik Olympus Mju-kameraene er. Så hvis hun tar mye bilder i regnvær (de færreste gjør det), så kan det være noe å tenke på. Endret 6. juni 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå