Gå til innhold

Ny pc er litt treig på scrolling av nettsider.

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Har nettopp bygget meg ny pc med Intel 1,8 Ghz cpu, 2 GB RAM, Asus Hovedkort.

Når jeg surfer så henger sidene igjen litt når jeg scroller nedover. Hvorfor er det slik? Bruker IE7 og WinXP.

Kan det være ustabilt bredbånd? Har 1,5 MB linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte slik hvis du ikke har installert drivere for grafikk kortet/grafikk chippen og kjører microsofts standard VGA driver.

Siden er allerede "cachet" så rykkete scrolling har nok ingenting med bredbåndslinjen å gjøre .

Edit:

Ps ! Sider med mye flash baserte annonser bruker mye cpu.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
Ofte slik hvis du ikke har installert drivere for grafikk kortet/grafikk chippen og kjører microsofts standard VGA driver.

Siden er allerede "cachet" så rykkete scrolling har nok ingenting med bredbåndslinjen å gjøre .

Edit:

Ps ! Sider med mye flash baserte annonser bruker mye cpu.

ok takk for svar. Installerte grafikkdriver fra asus cd (skjermkort på hk) men kanskje jeg må få en nyere. Fant en driver som var 1 måned nyere enn det jeg har nå men det er kanskje det som skal til.

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-0ncAanc1
Det kan hende det hjelper ved å optimalisere Xp's visuelle effekter.

Dette er slik jeg alltid gjør på alle installasjoner.

Se bilde:

Beklager seint svar. Følte ikke at det hjalp for meg, men jeg installerte ny skjermkortdriver det ser ut som hjalp litt. Men fortsatt henger det bittelitt! Takk for hjelpen ihvertfall.

Annet spm. Før hadde jeg 2 mb linje via telefonlinja, nå har jeg 1,5 mb via kabel tv. Jeg føler at jeg nå har internett som er mye mer ustabilt enn før. Hvorfor? Noen ganger har jeg ikke nett i det hele tatt og veldig ofte er linja treig. Er telefonlinje mer stabilt?

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...