Philo Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Tredje tur ut med dSLR, nye eksperimenter. Denne gang lukkretid. Blir sikkert litt klisjè, men det får være så Kamera på M som vanlig Move lukker 10 sek ISO 200 f/32 Tamron 55-200 @ 85mm Gates of Hell lukker 1/6 ISO 400 f/4,5 EF-S 18-55IS @ 33mm Slakt som vanlig hjertelig velkommen =) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det første er riktig bra. Men i ett forsøk på å unngå difraksjon, som gjerne oppstår ved mindre blender enn f/11 ville jeg vurdert å kjøre bruke ISO100, og dermed f/22. Fortsatt ikke ideelt, men bedre. Dette er bare teknikkprat, ikke så viktig. Liker bildet ganske godt fordi du har klart å få frem en rekke gode lys. Det eneste som trekker noe ned er at jeg hadde foretrukket å få med mer på høyre side, og lysene oppe til høyre er kuttet. Men et godt forsøk. Det andre bildet er kult på sin måte, ganske kreativt, men jeg ser ikke helt poenget i det. Det er en tunnel, med en kort lysstripe. Med lengre lysstripe hadde bildet blitt mye bedre i mine øyne. Misforstå meg rett, ingen av bildene er dårlige, men noe forbedringspotensiale er det. Det gjelder alle. Lenke til kommentar
Philo Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Er fullstendig enig angående bilde 2, stripen fra bilens baklys så ikke så fremtredende ut på kameaets skjerm som den ble når jeg kastet det over på PC-en. Kunne muligens ha tonet det ned litt i Photoshop, eller som du sier hatt lenger lukkertid for å gjøre stripen også lenger. Ønsket imidlertid at bilen skulle synes mer enn den vil gjøre med lenger lukker, så PS er kanskje beste alternativ? På bilde 1 kom bilen i øveste felt inn uten forvarsel. Frekke bilister som ødelegger motivet mitt Takker for tipset om høyere ISO og mindre blender. Skal teste det neste gang =) Lenke til kommentar
Philo Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Ny utgave av #2, har kjapt maskert baklyset til bilen littegrann så det ikke tar så mye oppmerksomhet i bildet. Bedre? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jo, det syns jeg. Nå er det noe mer abstrakt over bildet, og jeg liker det bedre. En distraherende effekt er borte, og det er bra. Lenke til kommentar
akle Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Liker det først bildet veldig godt! Da jeg generelt er veldig fascinert av den typen bilder. Skulle kanskje hatt med litt mer til høyre! På det andre er jeg litt usikker, men er enig i Simon Aldra med den røde streken, (som ble bedre på den nye utgaven). Liker motivet og lyset fra tunnelen, men synes at det kanskje er litt daft i fargene i rundt. (Men det kan bare være at jeg liker en del bilder med store kontraster, antagelig derfor jeg liker det første bildet). En genial tittel da!!! Er bildet tatt på Hell? edit: skrivefeil Endret 6. juni 2008 av akle Lenke til kommentar
Philo Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takker =) Bildene er tatt i Kristiansand på omentrent samme sted (ca 100m mellom 1 og 2) Tittelen Gates of Hell kom igrunn fra det gulrøde nesten litt flammende lyset i tunnellen i kontrast mot mørket utenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå