handyandy93 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei =) Jeg har ødelagt mitt gamle AMD-baserte HK, men vil prøve meg innenfor Intel. Intel har jeg lite peiling på, siden jeg bare har hatt AMD-baserte systemer, og spør derfor om hjelp til å velge riktige deler. Jeg har nødig lyst å bruke over 5000,- på dette, eller er det for optimistisk? PC-en vil bli brukt til litt gaming og skolearbeid, men når jeg først oppgraderer den, så vil jeg ha en som varer litt.. Deler jeg lurer på å kjøpe: -Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz -Asus P5K-E/WIFI-AP -Corsair Dominator 2 x 8500C5D 2GB -Mist 600W I og med at jeg bare oppgraderer den gamle, og ikke bytter den ut, vil jeg bruke noen av delene videre: -GPU (XFX Gf 8800GTX) -HDD (Western Digital Caviar 500GB) -Kabinett (NZXT Guardian case, hvis noen bryr seg xP) -DVD-brenner Jeg har også en Zalman CNPS9500 AM2 som jeg brukte til den gamle AMD-CPU'n, ifølge pakka passer den ikke til Intel-platformen, men festebøylen ser helt lik ut (riktignok på bilder fra internett) som på Zalman CNPS9500 LED, som da passer til prosessorsokkelen jeg festet den i (socket 939) og socket 775. Vet noen om jeg vil kunne feste den? Er det noen deler jeg bør bytte ut? Ser det bra ut? All hjelp settes stor pris på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå