Gå til innhold

Går ikke å overføre 8GB fil over til WD 300GB ekstern HD. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann! Topicen sier egentlig alt.

Skal legge over en HD 1080p .mkv fil film på 8 gig over til min eksterne harddisk, for igjen å legge den over på min PS3, siden datamaskinen rett og slett ikke klarer å dra så sinna fil.

Jeg får bare feilmeldingen om at kildefilen er får stor for målsystemet eller noe sånt noe. Det er masse plass igjen på harddisken, så det er ikke det som er feil ;)

Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

PS3 kan offisielt kun leste FAT32 disker så om du konverterer til NTFS får du lagret 8GB, men mest sannsynlig ikke lest via PS3. Maks file size på FAT32 er 4.0 GB som nevnt.

Eneste måten man garantert kan overføre 4.0+ GB filer til PS3 er over nettverk. TVersity er et lite stikkord her.

Dessuten kan ikke PS3 lese mkv filer pr i dag (og vil nok aldri kunne det heller). Må konveteres til VOB, AVI etc. med f.eks. mkv2vob eller liknende programvare noe som i de fleste tilfeller er en lagdryg prosess fordi filmen må omkodes en del for å virke på PS3. Man mister også subtitles etc.

Det er btw. lov å betale for seg, så blir det kanskje en gang i fremtiden laget filmer som ikke omhandler Marvel-figurer.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

ps3 leser kun fat32 , så det funker ikke med ntfs eller noe annet, så eneste mulighet blir da å splitte filmen i 2 filer eller streame den over netverket.

edit: 2 sec for sein

Endret av egzeth
Lenke til kommentar
eneste grunnen jeg ser til at det fremdeles blir brukt er mangel på et gratis filsystem som alle vil ta inn i varmen.
Eneste grunnen til at det fremdeles blir brukt er at Windows i utgangspunktet bare støtter NTFS og FAT32.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...