HowCome Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hei. Jeg liker veldig godt filmer man tenker på i etterstund, og som gjør at man faktisk lurer litt på sitt eget liv. Trenger ikke å være veldig dybt, men som forteller hvor vanskelig og komplisert livet kan være for enkelte. Ofte liker jeg at hovedpersonen er preget av noe som gjør han/hun litt stille, men som blir verdsatt for den han eller hun er. Er ikke helt A4 i kriteriene, så alle tips setter jeg pris på. Men gjerne noe som nettopp gjør en tankefull etterpå. Endret 5. juni 2008 av HowCome Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Den perfekte filmen da er vel American Beauty. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 A Beautiful Mind - http://www.imdb.com/title/tt0268978/ Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Good Will Hunting http://www.imdb.com/title/tt0119217/ 8.0 på imdb. Meget god film! Into the Wild kan kanskje også anbefales Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) The Remains of the Day med bl.a Anthony Hopkins og Emma Thompson synes jeg er en slik film. Vakker, litt trist, men også nydelig. Deilig skuespill og vakker musikk. Utfyller boka med samme navn på en meget god måte, synes jeg. Absolutt å anbefale. Ellers synes jeg Emma Thompson gjør en fantastisk rolle som kreftsyk i filmen 'Wit', som på alle mulige måter er en spesiell og spennende måte å vinkle en film om en slik farlig sykdom på. Den er frampå og ærlig og er faktisk litt morsom også. Det er også derfor jeg falt veldig for den - fordi den ikke prøver ikke å være noe den ikke er, ei er det laget som en sippefilm. Endret 5. juni 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Donnie Darko får deg til å tenke. En film du nesten må se flere ganger. http://www.imdb.com/title/tt0246578/ Endret 6. juni 2008 av Wollan Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Eternal Sunshine of A Spotless Mind er jo en småsær, men utrolig vakker film som kan få selv den hardeste tøffingen til å reflektere litt på slutten. Endret 6. juni 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Affliction. En film om alkoholisme og vanskelige famileforhold. Coburn og Nolte leverer ypperlige skuespillerprestasjoner. Førstnevnte ble belønnet med en Oscar for beste birolle. What's Eating Gilbert Grape. DiCaprio alene gjør denne filmen verdt å se. Grand Canyon. En film om hvor små og sårbare vi mennesker er - sett i et større perspektiv. Monster's Ball. En film som tar for seg tunge teamer som rasisme og sorg, men samtidig viser at det er finnes muligheter, selv i vanskelige livssituasjoner. The Bridge. En dokumentarfilm om et trist kapittel ved The Golden Gate Bridge, nemlig alle de som har valgt å ende sitt liv ved å hoppe fra broen. Lenke til kommentar
Martz Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Merkelig at ingen har nevnt Requiem for a Dream allerede! Synes den filmen var ganske creepy, får deg til å innse at avhengighet av skadelige stoffer ER ganske farlig, både fysisk og psykisk, og hvordan det påvirker alle rundt deg. Ble ganske satt ut av den filmen husker jeg. Slutten var så utrolig trist Husker jeg felte noen tårer da, haha. Kan også anbefale Donnie Darko som noen over meg allerede har nevnt. Veldig fin film Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 The Fountain (2006) er akkurat det du er ute etter. Det er en visuelt nydelig film som tar for seg noen av de virkelige store spørsmålene vi mennesker stiller oss selv. En av mine absolutte favoritter. Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Hei! Tusen takk for mange gode svar, jeg skal ta en nærmere titt på alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå