Gå til innhold

Leter etter en fin film med handling - gjerne en tankefull

HowCome

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg liker veldig godt filmer man tenker på i etterstund, og som gjør at man faktisk lurer litt på sitt eget liv. Trenger ikke å være veldig dybt, men som forteller hvor vanskelig og komplisert livet kan være for enkelte. Ofte liker jeg at hovedpersonen er preget av noe som gjør han/hun litt stille, men som blir verdsatt for den han eller hun er.

Er ikke helt A4 i kriteriene, så alle tips setter jeg pris på. Men gjerne noe som nettopp gjør en tankefull etterpå.

Endret av HowCome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Remains of the Day med bl.a Anthony Hopkins og Emma Thompson synes jeg er en slik film. Vakker, litt trist, men også nydelig. Deilig skuespill og vakker musikk. Utfyller boka med samme navn på en meget god måte, synes jeg. Absolutt å anbefale.

Ellers synes jeg Emma Thompson gjør en fantastisk rolle som kreftsyk i filmen 'Wit', som på alle mulige måter er en spesiell og spennende måte å vinkle en film om en slik farlig sykdom på. Den er frampå og ærlig og er faktisk litt morsom også. Det er også derfor jeg falt veldig for den - fordi den ikke prøver ikke å være noe den ikke er, ei er det laget som en sippefilm.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Affliction. En film om alkoholisme og vanskelige famileforhold. Coburn og Nolte leverer ypperlige skuespillerprestasjoner. Førstnevnte ble belønnet med en Oscar for beste birolle.

What's Eating Gilbert Grape. DiCaprio alene gjør denne filmen verdt å se.

Grand Canyon. En film om hvor små og sårbare vi mennesker er - sett i et større perspektiv.

Monster's Ball. En film som tar for seg tunge teamer som rasisme og sorg, men samtidig viser at det er finnes muligheter, selv i vanskelige livssituasjoner.

The Bridge. En dokumentarfilm om et trist kapittel ved The Golden Gate Bridge, nemlig alle de som har valgt å ende sitt liv ved å hoppe fra broen.

Lenke til kommentar

Merkelig at ingen har nevnt Requiem for a Dream allerede!

Synes den filmen var ganske creepy, får deg til å innse at avhengighet av skadelige stoffer ER ganske farlig, både fysisk og psykisk, og hvordan det påvirker alle rundt deg.

Ble ganske satt ut av den filmen husker jeg. Slutten var så utrolig trist :) Husker jeg felte noen tårer da, haha.

Kan også anbefale Donnie Darko som noen over meg allerede har nevnt. Veldig fin film :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...