Gå til innhold

BK: Natur og sollys.

Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan nesten ikke tro at det er jeg som skriver dette, men for meg så ødelegger utbrentheten litt for det siste bildet. I en så teknisk disiplin forventer jeg bedre. Om solen står i feil stilling når du finner motivet, så får du heller komme tilbake når den står i rett stilling.

Det første er bedre. Jeg liker bilder der en sti fører inn i "evigheten". Det er vanishing point med en mening.

Rammen gjør bildet litt for mørkt. Det har ikke bare med min innebygde motstand mot passepartout-imitasjoner, men også med det ferdige inntrykket. Det gjør bildet unødvendig dunkelt. Men innholdet i rammen er helt ok.

Lenke til kommentar

Jeg liker bildene, men jeg forstår ikke helt bruken av ISO1600 her?

Du har 1ukketid på 1/2000s på det første bildet. Med ISO100 ville du ha fortsatt ha fått 1/125s. Selv med ISO400 kunne du blendet ned en del og opprettholdt en grei lukketid.

Dersom støy ikke var målet, ser jeg ikke helt poenget? Ikke at bildene slik de fremstår ikke er brukbare, men kan man unngå å øke ISO, da bør man gjerne gjøre det.

Men bildene er i mine øyne gode. Jeg liker begge, og har ingenting i mot utbrentheten på det andre. Komposisjonene er også gode.

Lenke til kommentar

På bilde nr 2 ville jeg prøvd meg med blits.

Jeg syns det ble et helt greit bilde slik det er nå. Ikke særlig spennende, men det betyr egentlig ikke noe.

Jeg antar at det er et digitalt kamera du har brukt, og da kan man eksperimentere litt ekstra med innstillinger.

ISO, lukketid, hvitbalanse og alt annet enn har lyst å teste ut.

"Det skader ikke å prøve. Skaden kommer etterpå" ;)

Ellers...hvis du kunne fortalt litt mer om hva du ville med bildene hadde det kanskje blitt lettere å gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...