Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en slår seg av under AoC. PSU problemer?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg spiller AoC, og første dagen jeg startet den opp klikket den. PC-en bare slo seg av instantly. Jeg skjønnte dette måtte være problemet da jeg kobblet ut "second" HD'en min og fikk da spilt mye lenger før maskinen streiket igjen. Spesielt når vi var samlet mange personer og hvor pcen jobbet hardt slo den seg av, selv da den bare kjørte 1 HD.

PSU'en min skulle være på 400watt.

Jeg kjører 8800GTX, En Intel Extreme Quad, 4 gb ram og Raptor X HD.

Etter noen dager kjøpte jeg en ny PSU på 450watt. Denne håpet jeg på å gjøre susen. Jeg prøvde igjen med 2 HD'er men neida, den sviktet litt ute i spillet. Kobblet den ene ut å prøvde igjen. Det funket en stund, men så gikk det galt igjen.

Så hva kan jeg gjøre? Er det noe muligheter for å øke PSU kapasiteten etc? Noen gode råd?

Jeg har forresten notert meg følgende ting.

- Jeg kan spille lenger før den svikter med 1 HD.

- Når pcen er kjølig kan jeg spille ennå lenger før den svikter.

Det virker som om PSU'en jobber dårlig når datan er varm.

Det må også sies at dette er en Shuttle SD37P2 Psuen jeg kjøpte er den kraftigste til Shuttles Barebone pcer' http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341656

Mvh: Thomas

Endret av Asus Radeon 9800XT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klokk "ned" CPU og eventuelt også skjermkortet er vel det eneste du kan gjøre dersom PSU klikker på +12v overbelastning.

Enten det eller bytte CPU/GPU til noe som er mere strømgjerrig.

Er rimelig sikker på at det er det som skjer her.

Så jeg kan ikke gjøre noen instillinger i Bios som gjør PSU'en sprekere eller tilfører noen enkelte komponenter mer kraft?

Klokk "ned" CPU og eventuelt også skjermkortet er vel det eneste du kan gjøre dersom PSU klikker på +12v overbelastning.

Så jeg kan ikke gjøre noen instillinger i Bios som gjør PSU'en sprekere eller tilfører noen enkelte komponenter mer kraft?

Lenke til kommentar

Er det en Shuttle PC55 400W PSU du har så er det jo kun 1.stl PCI-E 6 pin power tilkopling på den.

Forøvrig har 8800GTX behov for 2.stk tilkoplinger.

PSUen har 2.stk +12v(sb) rails , hver på 17Ampere.

http://newpowersupply.com/shuttle_silentx_...59-c-1-p-2.html

Nå vet ikke jeg hvordan du har koplet det.

Men antar du har for mye last (under AoC) på den ene +12Vsb railen (PC, dvs PSU slår seg av).

Du må ihvertfall påse at primær koplingen på grafikk kortet koples til +12Vsb A

og sekundær koplingen på +12Vsb B , for å fordele lasten gfx kortet drar fra å gå på begge +12vsb linjene.

Så spørs det jo hva som blir igjen til quad cpu'en da ..

Fra XBitlabs review av 8800GTX:

8800GTX requires that you attach two power plugs to its external power connectors. If one connector is not powered up, the card either emits a warning sound or starts up at greatly reduced frequencies, depending on what particular connector is unattached. The power requirements are high: your PSU must have a wattage of 450W and higher and provide a combined current of 30A and higher on the +12V power rail.

( http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...-roundup_2.html )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...