alexander86 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 noen som kan anbefalle en bra bok om enten andre verdenskrig eller den kalde krigen. altså ingen historie bøker opplegg, men ja dere forstår! altså enten om andre verdenskrig eller kalde-krigen og spion tiden der=) helst på norsk Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Guy Sajer "Den glemte soldat" http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=128051 God artikkel om boken, bortsett fra dette "Han tror på det angripende Tyskland og på Føreren, på de svulstige talene i radio, han forbanner alle russere som elendige krek som bare fortjener å dø." Begynner å tvile på om journalisten har lest hele boken her altså. Men meget god bok! Anbefales sterkt. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 heinz G. konsalik kvinnebataljonen er en bra bok. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Intet nytt fra Vestfronten av Erich Maria Remarque er en klassisker om livet til tyske soldater under første verdenskrig. Lenke til kommentar
joakimhu Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Intet nytt fra Vestfronten av Erich Maria Remarque er en klassisker om livet til tyske soldater under første verdenskrig. "The naked and the dead" av Norman Mailer, good stuff:) andre verdenskrig, stillehavet Lenke til kommentar
CWH Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å lese Anthony Beevors bøker: Stalingrad Berlin D-Day 3 viktige kapitler av historien. Skriver svært bra og relativt objektivt. Fanger også mye av stemningen blant militære og sivile. "Seierherrene skriver historien" har dessverre preget mye av litteraturen om krigen. F.eks har allierte politikere og militære tilpasset litteraturen slik at de stilles i et bedre lys. Ren underholdning: Sven Hazels bokserie. Herlig svart humor jeg syntes var veldig spennende når jeg var yngre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå