acebase Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 hei har hørt at det skal være en minnebrikke for hver kjerne til prossesoren.. er dette sant, eller funker det å kjøre firekjernes prossesor på 2x2gb brikker? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Regner med at det funker med bare to, for kun en enkelt minnebrikke fungerer da utmerket for prosessorer med både en og to kjerner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 hei har hørt at det skal være en minnebrikke for hver kjerne til prossesoren.. er dette sant, eller funker det å kjøre firekjernes prossesor på 2x2gb brikker? Bare tull. Det viktige er å få utnyttet begge minne kanalene, og det ser du i manualen for hovedkortet. Faktisk bedre med 2x2gb enn 4x1gb tror jeg, du får lavere temp på nordbrua. Åsså har du 2 ledige spor til senere hvis det trengs. Jeg har 4x1gb, og hos med blir nordbrua 45 grader når den ikke brukes, og 50 grader under f.eks. spilling. Neste gang skal jeg tenke meg litt om før jeg kjøper minnebrikker Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 hei har hørt at det skal være en minnebrikke for hver kjerne til prossesoren.. er dette sant, eller funker det å kjøre firekjernes prossesor på 2x2gb brikker? Det fungerer utmerket. Antall kjerner har ingenting med antall minnebrikker. Så lenge du har 1 eller to par med like minnebrikker (dual channel), så holder ytelsen seg på topp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå