Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Etter chipset installasjon så vil ikke PC-en min starte opp(løst)

Anbefalte innlegg

Hei, fikk mitt nye pc igår, alt funket helt fint helt til jeg ville ha ny Chipset driver som jeg nedlastet fra support.asus.com (Hovedkortet : ASUS P5N-D nForce 750i SLI)

Jeg nedlastet den, installerte, så ba den meg å restarte maskinen, etter det har jeg ikke kommet meg forbi Windows XP Pro logoen. Den viser bare xp logoen så blir alt helt svart så restarter maskinen automatisk. Jeg kommer meg bare inn på når jeg velger Sikkermodus.

Jeg har prøvd å resintallere xp, jeg kom meg helt til jeg installerte chipset drivern fra CD-en som følgte med hovedkortet, ba meg restarte men så kom det samme respons.

Jeg har overklokket CPU'n litt og spilt age of conan men det va flere timer før jeg installerte chipset drivern som jeg trudde ville gi ett par FPS. Har prøvd å sette alt på default under bios overklokkingen men nøttet ikke.

Hva i alle dager kan være feil? Alt funket helt fint helt til jeg installerte nyeste chipset drivern.

Endret av Kristoffer21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert biosen?

Sikkerhetsmodus med nettverk, laste ned driveren, legge denne på floppy,flash,cd (spørs hvilken du laster ned) Og starte opp pcen med valgt 1 boot.

Endret av War
Lenke til kommentar
Har du oppdatert biosen?

Sikkerhetsmodus med nettverk, laste ned driveren, legge denne på floppy,flash,cd (spørs hvilken du laster ned) Og starte opp pcen med valgt 1 boot.

Måtte faktisk oppdatere bios så hovedkortet støtter nye Skjermkortet også så jeg har den nyeste tenker jeg.

Lenke til kommentar

Mulig at det er Chipsettet som er ødelagt? Hvordan sjekker jeg det? Jeg har nettop installert ny xp får tredje gang, så nå ser det ganske ok ut men siden jeg er noob med PC så vet ikke jeg hva chipset er en gang, jeg vet hvor den ligger osv men....

merket at ingenting skjedde når jeg installerte chipset driver, ser ikke volumkontrol eller noe. ser ingen gule '!' tegn under Enhetsbehandling så det må vel være noen deler som er ødelagt?

Edit : Det har ikke kommet noe "Ny maskinvare funnet!" Så jeg får ikke installert lyd elns. Det skal vel ikke være mulig å starte å komme seg inn til xp når chipsettet er ødelagt? + at jeg kjørte age of conan, like bra ytelse som første gangen, men mangler bare lyd.

Endret av Kristoffer21
Lenke til kommentar

Ser ganske ok ut nå, så jeg trur den er løst :) Jeg hører lydn, kan reboote ordentlig og alt <3 Takker får hjelpa folks

Edit : Jeg fant PCI-Enheter som hadde gule ! tegner under Systemenhenter under Enhetsbehandling så jeg opdaterte drivere der så alt funker fint nå :)

Endret av Kristoffer21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...