Gå til innhold

Mamma tror ikke jeg gidder å sette sammen en PC. Får defor ikke kjøpe deler.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15 000 kroner :wow:

 

Min har kostet meg ca 8-9000 etter at jeg oppgraderte sist. Ligger i signaturen... Kjører det meste. Skjønner ikke hva folk skal med så dyr pc. Høres kanskje dumt ut, men du kommer til å bli glad for de pengene du klarte å spare som ung når du blir eldre.

 

Angående siste spørsmålet ditt.

Gå i banken hvor du har en sparekonto du har rett til å bruke. Be de overføre til electron kortet. Beregn minst en dags overføringstid hvis det er to forskjellige banker.

Lenke til kommentar
15 000 kroner :wow:

 

Min har kostet meg ca 8-9000 etter at jeg oppgraderte sist. Ligger i signaturen... Kjører det meste. Skjønner ikke hva folk skal med så dyr pc. Høres kanskje dumt ut, men du kommer til å bli glad for de pengene du klarte å spare som ung når du blir eldre.

 

Angående siste spørsmålet ditt.

Gå i banken hvor du har en sparekonto du har rett til å bruke. Be de overføre til electron kortet. Beregn minst en dags overføringstid hvis det er to forskjellige banker.

15 000 inkludert skjerm, tastatur og mus :) . Er litt dyrt ja, men en veldig god PC.

 

Okey ;) . Men får vel si ifra til mamma at jeg bestiller PC-en uansett :p .

Lenke til kommentar
Oppkrav? Da kan du cashe selv vet du.. :)

Tenkte jeg ikke på. Hvordan funker egentlig oppkrav? Kommer de på døra med pakken og skal ha pengene av deg da?

Oppkrav er slik at f.eks Netshop sender ei pakke til ditt nærmeste postkontor. Du må ikke forskuddsbetale, men betaler beløpet når du henter pakka.. :)

Takk for svar. Kan jeg bare betale med vanlig Visa Electron? Har pengene jeg skal bruke på en annen konto enn den som er koblet til Visa Electron kortet (har 3 kontoer: en sparekonto som jeg ikke kan bruke før jeg blir 18, en sparekonto som jeg kan bruke før jeg blir 18 (mine egne penger som jeg har fått i konfirmasjonsgave og spart opp selv) og en konto som er koblet til Visa Electron. Hvordan får jeg overfør fra sparekontoen til Visa Electron kontoen?

Du kan betale med Visa Electron ja.. :) Dra til banken din og få overført pengene, om du ikke har nettbank.. :)

Lenke til kommentar
Du kan lage en avtale med mamma, slik at hun tar deg av å lage middag, og da tar deg av å bygge PC. Fortell henne at på denne måten kan vi begge holde på med det som vi liker best.

Skjønte ikke helt den første setningen.

 

Tror han mente at moren din skal lage middag, mens du bygger pc...Dermed vil begge drive med det de liker best. Ærlig talt Sam_Oslo... Tror du de fleste mødre synes at det er kjempegøy å lage middag hver dag?

Lenke til kommentar
15 000 kroner :wow:

 

Min har kostet meg ca 8-9000 etter at jeg oppgraderte sist. Ligger i signaturen... Kjører det meste. Skjønner ikke hva folk skal med så dyr pc. Høres kanskje dumt ut, men du kommer til å bli glad for de pengene du klarte å spare som ung når du blir eldre.

 

Angående siste spørsmålet ditt.

Gå i banken hvor du har en sparekonto du har rett til å bruke. Be de overføre til electron kortet. Beregn minst en dags overføringstid hvis det er to forskjellige banker.

15 000 inkludert skjerm, tastatur og mus :) . Er litt dyrt ja, men en veldig god PC.

 

Okey ;) . Men får vel si ifra til mamma at jeg bestiller PC-en uansett :p .

 

Med skjerm ja. Da havner jeg vel på ca 13000 selv :p

Lenke til kommentar

Sorry for å blande meg inn her..

 

Men er det ikke mulig at mamma'n din prøver å gi deg et hint her? Som for eksempel, at hvis du hjelper til mer (lage middag) og faktisk gjør leksene dine så får du PC-en?

 

Skjønner at gøyhetsfaktoren sikkert er lavest på lekser og høyest på super-pc.

Poenget mitt er: Mødre gjør skjeldent noe uten å ha skjulte motiver..

Lenke til kommentar

Som vinter-ulv også kommenterer dette er eit ganske tydeleg hint:

Gjer leksene og lag middag, så får du kjøpt og bygd egen pc.

 

 

Til dei som anbefaler å gjere det i skjul, dere trenger ikkje påføre gutten fleire problem enn han har?

Problemene blir ikkje mindre av at det blir oppdaga at det er ei ny maskin i huset, og med ein litt datakyndig stefar så blir slikt oppdaga uansett kor "smart" dette blir kamuflert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...