Gå til innhold

hvilket kreatin anbefales?


Anbefalte innlegg

Er ute etter kreatin, men er det noe forskjel mellom kreatinene (den jeg ser etter: monohydrat)

Vet ikke ca. hvor lenge 500g kreatin varer, kansj\kje jeg burde gå for 2x500g ?

http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr...et.aspx?plid=30

eller

http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr....aspx?plid=4161

 

ser at det er en prisforskjell på 100kroner, noe som kan forsvare det? er gangske mye når det er så billig fra før av...

 

Noen andre dere vil anbefale fr f.eks. ej-shop.no ?

 

tenkte i tillegg å kjøpe proteinbarer <3:

http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr....aspx?plid=4729

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er mest pga produsentene.. har selv noe helt kurrant billig som jeg kjøpte i sverige, såogsi all monohydrat funker spør du meg, men du får jo xtreme versoner av dette også som Horsepower V12 osv, disse er dog ikke å oppdrive i vårt vide land da de inneholder stoffer som selvføgelige myndighetene har gjort forbudt..

 

edit: Horepower faktisk :p

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

takk for svar.

Går nok for den billigste da.

 

og tenkte å gå for disse ganger to, altså 48 stk.

http://www.ej-shop.no/product_info.php?pro...ultsrone3ik6t46

 

Tenkte f.eks. å ta det innimellom etter styrketrening, kan det anbefales?er for jeg tar proetinshake når jeg kommer hjem. For noen ganger ender jeg opp med å ikke spise noe på 1 time etter trening fordi jeg må ta bussen hjem og slikt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Anbefaler Cee Xtreme(Creatine Ethyl Ester). Det som er spesielt med denne typen kreatin er at det har lettere for å passere lipid bi-layer med blodet til musklene, noe som gjør at ATP som er energikilden blir fortere gjenoppbygget av at det får EKSTRA tilskudd av kreatin som er det som bygger den opp. Ved bruk av kreatin monohydrat så kan det forekomme at kreatinet blir liggende utenfor muskelcellen som medfører til at huden kan bli bløt, det skjer derimot ikke med Cee Xtreme.

Lenke til kommentar

Finne:

CEE inneholder også uhørt store mengder creatinine. Og det er jo et stoff vi i hvert fall ikke ønsker å betale for å ha mye av i kroppen….
Nå viser imidlertid to nyere studier at det er kreatin monohydrat (Creatine Monohydrate, CM) som er stabil, og kun gir 1% omdanning selv etter 2 timer i sterk saltsyre tilsvarende det en finner i magesekken, mens kreatin ethyl ester (CEE) hadde omdanning til kreatinin på 30-90% (!) og Kre-Alkalyn 35%.
Siden du har såpass mye peiling burde du vite hva kreatinin er :)
Lenke til kommentar
Finne:
CEE inneholder også uhørt store mengder creatinine. Og det er jo et stoff vi i hvert fall ikke ønsker å betale for å ha mye av i kroppen….
Nå viser imidlertid to nyere studier at det er kreatin monohydrat (Creatine Monohydrate, CM) som er stabil, og kun gir 1% omdanning selv etter 2 timer i sterk saltsyre tilsvarende det en finner i magesekken, mens kreatin ethyl ester (CEE) hadde omdanning til kreatinin på 30-90% (!) og Kre-Alkalyn 35%.
Siden du har såpass mye peiling burde du vite hva kreatinin er :)

 

Vet hva kreatinin er, det er et nedbrytningsprodukt av kreatinfosfat forbindelsen i musklene, men dersom de prosentene du nevner stemmer betyr ikke det nødvendigvis at det Cee er et dårlig kreatin produkt. Som du sikkert vet så blir kreatinin skilt ut i nyrene, det skal derimot veldig mye til for at nyrene blir "overbelastet" av kreatinin så lenge en passer på å drikke nok vann. :)

Lenke til kommentar
Finne:
CEE inneholder også uhørt store mengder creatinine. Og det er jo et stoff vi i hvert fall ikke ønsker å betale for å ha mye av i kroppen….
Nå viser imidlertid to nyere studier at det er kreatin monohydrat (Creatine Monohydrate, CM) som er stabil, og kun gir 1% omdanning selv etter 2 timer i sterk saltsyre tilsvarende det en finner i magesekken, mens kreatin ethyl ester (CEE) hadde omdanning til kreatinin på 30-90% (!) og Kre-Alkalyn 35%.
Siden du har såpass mye peiling burde du vite hva kreatinin er :)

 

Vet hva kreatinin er, det er et nedbrytningsprodukt av kreatinfosfat forbindelsen i musklene, men dersom de prosentene du nevner stemmer betyr ikke det nødvendigvis at det Cee er et dårlig kreatin produkt. Som du sikkert vet så blir kreatinin skilt ut i nyrene, det skal derimot veldig mye til for at nyrene blir "overbelastet" av kreatinin så lenge en passer på å drikke nok vann. :)

 

 

det skal mye til for å få nyrestein ved bruk av kreatin, drakk ikke spess mye når jeg var på kreatin sykyls sist gang, og hadde ikke vondt i nyrene i det hele tatt

Lenke til kommentar
Finne:
CEE inneholder også uhørt store mengder creatinine. Og det er jo et stoff vi i hvert fall ikke ønsker å betale for å ha mye av i kroppen….
Nå viser imidlertid to nyere studier at det er kreatin monohydrat (Creatine Monohydrate, CM) som er stabil, og kun gir 1% omdanning selv etter 2 timer i sterk saltsyre tilsvarende det en finner i magesekken, mens kreatin ethyl ester (CEE) hadde omdanning til kreatinin på 30-90% (!) og Kre-Alkalyn 35%.
Siden du har såpass mye peiling burde du vite hva kreatinin er :)

 

Vet hva kreatinin er, det er et nedbrytningsprodukt av kreatinfosfat forbindelsen i musklene, men dersom de prosentene du nevner stemmer betyr ikke det nødvendigvis at det Cee er et dårlig kreatin produkt. Som du sikkert vet så blir kreatinin skilt ut i nyrene, det skal derimot veldig mye til for at nyrene blir "overbelastet" av kreatinin så lenge en passer på å drikke nok vann. :)

 

 

det skal mye til for å få nyrestein ved bruk av kreatin, drakk ikke spess mye når jeg var på kreatin sykyls sist gang, og hadde ikke vondt i nyrene i det hele tatt

 

Jeg mener ikke at det kommer til å skje dersom en ikke drikker nok vann, men det er en risiko for at nyresykdommer kan forekomme dersom det ikke bli gjort. Nå kommer det også ann på hvilken type kreatin du tok i bruk i treningsperioden din, ikke alle har like mye kreatinin i seg(står nevnt lengre oppe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...