Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hei! Bygde PC-en min idag, og kjørte cpu-z. Men det rare var at cpu-z viser at eg kjøre på 2 GHz. Dette kan vel umulig ve rett? Cpu-Z Validation: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=371301 Endret 5. juni 2008 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 SpeedStep. Klokker ned når prosessoren ikke brukes hardt, gratulerer med at du har klart å ikke legge merke til det, er spurt en million ganger før. Og den klokkes opp til 3 igjen når du bruker den hardt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 enten speedstep som automatisk klokker ned prosessoren. ellers så har du satt feil FSB i BIOS. (ser på bildet ditt at du har korrekt FSB) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Som sagt er dette speedstep og er helt normalt og en bra ting - prosessoren vil gire seg opp med en gang mer kraft er påkrevet. Og dette spørsmålet er spurt en million ganger før i forskjellige varianter - greit nok hvis man er ny på forumet, men..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Eg fant ut at da var speedstep, og eg har slått det av. Er det best å ha det på, forresten? Eg syns det er rart at eg ikkje har sett liknande spørsmål før, for eg har vore ei stund her på forumet... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Eg fant ut at da var speedstep, og eg har slått det av. Er det best å ha det på, forresten? Eg syns det er rart at eg ikkje har sett liknande spørsmål før, for eg har vore ei stund her på forumet... Jeg er så glad at folk leser guidene her på forumet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 nå må dere gi dere. Trådstarter spurte et enkelt spørsmål som er spurt om tidligere, men det er da ingen unnskylding til å flame slik som dere gjør nå. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 nå må dere gi dere. Trådstarter spurte et enkelt spørsmål som er spurt om tidligere, men det er da ingen unnskylding til å flame slik som dere gjør nå. Helt enig! Vet at det er slitsomt når folk spør om det samme hele tiden, men man trenger ikke påpeke 100 ganger at "dette har det blitt spurt om før", når man istedet kan svare på det stilte spørsmålet med en kort setning... Lenke til kommentar
polsen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Eg fant ut at da var speedstep, og eg har slått det av. Er det best å ha det på, forresten? Eg syns det er rart at eg ikkje har sett liknande spørsmål før, for eg har vore ei stund her på forumet... Kommer sikkert an på hva du gjør... Jeg har en applikasjon som bruker Matlab(under Linux) og kjører parallelt på alle fire kjerner. Jeg målte noen kjøringer og fant ut det gikk ca. 10% fortere med cpufreq_governor satt til "performance" i stedenfor "ondemand". En annen ting var at det faktisk ikke hadde noe å si for temperatur og viftehastighet, så dermed lar jeg den stå i denne modusen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå