Gå til innhold

Budsjett-Intel CPU + HK + RAM + GPU -maks 2200 med frakt

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal sette sammen en PC for en venn her, og lurte på om noen kunne gitt noen tilbakemeldinger på foreløpig oppsett.

Handlevogn

post-93393-1212697775_thumb.jpg

Aldri vært borti dette HK før, men siden det er latterlig billig tenkte jeg å prøve med overclocking. Er jeg heldig med CPU regner jeg med å få den over 2,5GHz. Skjermkortet kunne kanskje vært byttet ut med et ATI kort, men 8800 GT gir mye for pengene. Sannsynligvis mer om en uke to. Jeg kommer til å vente med å bestille til ATI slipper sitt neste kort, i tilfelle prisras.

Budsjett rundt 2200 Kr inklusiv frakt.

Harddisk, PSU, kabinett har han. Jeg antar jeg må koste på en CPU kjøler til E2180 også, jeg leser flere steder at den medfølgende er latterlig. Mulig jeg tar en "budsjettløsning" her også, og legger på en E6750 kjøler..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar han vil ha så lite støy som mulig, men jeg kan slenge på en stockkjøler fra E4500 / E6750 eller noe i den gaten.

Jeg ser enkelte har vært heldig med CPU og får dem opp i 3GHz med stock. Tidligere erfaringer med E4xxx serien gjør at jeg ser på klokking på low-end CPU som litt bingo, men jeg antar jeg klarer 2,4-2,5 greit.

Lenke til kommentar

Har selv en E2140 @ 2.4GHz i dette øyeblikk, så det klarer nok de fleste uten problemer.

Edit: Med viftestyringen som er på moderne hovedkort i disse dager så vil nok cpuvifta lage minimalt med støy under normal bruk, og bråke litt ved last.. i dette øyeblikk ligger E2140 @ 2.4GHz på 32/37C, orig cpuvifta ligger på 1070rpm og høres ikke...

DSC_5665_web.sized.jpg

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Jeg vurderer en pc i samme klasse som denne, og har sett på det hovedkortet du har valgt, men vil det ikke lønne seg å velge et 512MB kort som koster 127 kr mer?

eVGA EVGA GeForce 8800GT 512MB GDDR3, HDCP, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, 256bit (512-P3-E801-AR) 1 200,-[960,- ekskl. mva]På lager: 100+

Edit: leif

Endret av SubSmurf
Lenke til kommentar
Ikke drep me om jeg har feil, men det ser ikke ut til at hovedkortet støtter skjermkortet. Skjermkortet har PCiE 2.0, og det kan ikke jeg se at hovedkort har.

Du kan fint putte et PCIE2.0-skjermkort i et hovedkort med PCIE1.x.

Lenke til kommentar

Det som gjør dette så billig er jo den latterlige prisen på HK. Derfor lurer jeg egentlig på om noen har vært borti HK tidligere og kan si noe om det.

Bor ikke i nærheten av Sandefjord eller Oslo. :)

Jeg vurderer en pc i samme klasse som denne, og har sett på det hovedkortet du har valgt, men vil det ikke lønne seg å velge et 512MB kort som koster 127 kr mer?

eVGA EVGA GeForce 8800GT 512MB GDDR3, HDCP, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, 256bit (512-P3-E801-AR) 1 200,-[960,- ekskl. mva]På lager: 100+

Edit: leif

Godt poeng. Takk for godt innspill! :)

edit:

Ser da ut til at jeg sprenger budsjettet likevel. Er oppe i 2200 før frakt, og ender opp rundt 2400,-

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Age of Conan skal fungere greit med et 8800gt kort ;)

Edit: fant en liten review angående hovedkoret, og ut i fra testen så ser det ut som det er et knall kort til å være så billig. Asus P5K se Review

viss PC-en hovedskalig skal brukers til Age of Conan så kan det være lurt å kjøpe 4GB ram viss budsjettet strekker til.

Endret av odd martin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...