Gå til innhold

Trykkluft på boks, hvor kjøpes det?


Anbefalte innlegg

Hei

 

som Emnetittelen står, så lurer jeg på hvor man kjøper såkalt trykkluft på boks som jeg skal bruke til og blåse ut støv fra Pcen.

 

 

Var på Clas olhson/leftal idag, (på strømmen storsenter, like hved der jeg bor) og ingen av de hadde, eller viste om noen som har.

 

 

Jeg mener og ha lest at folk har sagt at class ohlson selger..

 

 

om noen vet noe om noen som selger rundt oslo/akersus området, så hadde det vært kjekt og vite:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk at dersom du skal blåse på vifter, bør du holde den fast sånn at den ikke går rundt når du blåser. Gjør du ikke dette, kan du ødelegge kulelagrene i viftene.

 

Hvorfor kan kulelagrene bli ødelagt av dette?

 

Fordi trykkluften får vifta til å spinne mye raskere enn det den er produsert for.

Lenke til kommentar

ELFA har mange forskjellige typer vanlig trykkluft (200-400 ml). De har også slike bokser som gir deg -50 til -55* for feilsøking av elektronikk. Prisene ligger vel på mellom 50 og 235 kr.

 

Vanlig trykkluft finner du her

• Kjemi/Lim/Tape

•• Kjemikalier

••• Rengjørende aerosolstoffer

 

Kjølespray under

• Kjemi/Lim/Tape

•• Kjemikalier

••• Kjølespray

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...

Bump!

 

Jeg har fått beskjed av Acer om å kjøpe trykkluft på boks før jeg sender laptopen inn på service. Han sa det skulle koste 79 kr eller noe, men på Clas Ohlson kostet den 250 kr. Noen steder de har det billig? 250 er litt dyrt, når det ikke engang er sikkert at det vil løse problemene. Er det ikke like greit å bare skru opp maskinen og blåse ut støv manuelt?

Lenke til kommentar

Staples har billig luft, og fysiske butikker så man slipper frakt.

 

Trykkluft - Staples.no

 

 

 

 

EDIT:

 

Etter egen erfaring vil jeg allikevel ikke anbefale hverken denne, eller Staples egenproduserte til ti kroner mindre. Disse består av propan/butan som i motsetning til f.eks. Clas Ohlsons (ukjent gassblanding) er meget brannfarlig, lukter vondt og har høyere kokepunkt. Holder man denne flasken i noen andre vinkler enn helt rett har den en tendens til å sprute ut væske som fordamper faretruende sakte. Om propan/butan er strømledende er jeg ikke sikker på, men jeg likte ikke helt at det ble liggende en liten dam på kretskortet mitt i flere sekunder.

Siden den også bruker mye væske på relativt lite "vind" går flasken tom mye fortere, og besparingen grunnet prisen blir dermed litt meningsløs.

Endret av AngelBow
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...