Gå til innhold

Er Speidern Nerdete?


Anbefalte innlegg

HVU er vel ikke akkurat kjent for seriøsiteten sin de heller. Noen avdelinger har jo vært regelrette rekrutteringsleirer for nynazistisk ungdom, og det er ikke noen hemmelighet at det har blitt sett mellom fingrene av mange instruktører med tanke på bruk av våpen og hvordan regelverket har blitt håndhevet. Tror nok Speideren har mer for seg enn indoktrineringsmølla HVU sånn sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Direkte nerdete er ikke speidren, men en smule nerdete er det også blir litt for pinglete i mine øyne. Greit noe underholdene gjør dere: tur, bål, telt etc. Det teiteste er jo uniformene deres, dere får lov å bære kniv når dere har uniformen på, that's it.

Du trenger ikke uniformen men bare skjerfet nå, og du kan jo ha kniv uansett om du har uniformen eller ikke ? :)

Lenke til kommentar
HVU er vel ikke akkurat kjent for seriøsiteten sin de heller. Noen avdelinger har jo vært regelrette rekrutteringsleirer for nynazistisk ungdom, og det er ikke noen hemmelighet at det har blitt sett mellom fingrene av mange instruktører med tanke på bruk av våpen og hvordan regelverket har blitt håndhevet. Tror nok Speideren har mer for seg enn indoktrineringsmølla HVU sånn sett.

Det har vært preget av brune fantasier o.l. men er det ansvarlige ungdomsledere blir de med brune fantasier fort sparket.

Innenfor HVU er det STRENGE våpenregler.

Lenke til kommentar

Når mange ungdomsledere ikke er ansvarlige hjelper det lite med strenge våpenregler.

 

Men for all del, prøver ikke å sverte HVU i sin helhet. Sier bare at det har vært så mye fuss at en bør gjøre grundig research før en ser Rambo og hopper inn.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Speideren her jeg bor er/var utrolig useriøst på rover-gruppa. Vi hadde en gapahuk i skogen der vi grilla pølser og drakk kakao en gang i uken. På leir styrte vi oss stort sett selv. Hadde med aggregat til det aller nødvendigste. (anlegg, micro etc.) På kvelden brente vi bål og stekte vafler/kake og snakket med alle nattevaktene. Var faktisk en tur innom en gravplass og lekte gjemsel. Er egentlig leir som er det gøyeste. By far!

Lenke til kommentar
Er Speidern Nerdete?

Ja.

Kan du ikke grunne det ?

 

Enkelte ting er for innlysende til å bli forklart.

Og enkelte folk er for tragiske til å være å forum...

 

Ja, enkelte folk burde ikke være på et forum, der er vi enige ;) Heldigvis er det få av dem på diskusjon.no

Lenke til kommentar
Er Speidern Nerdete?

Ja.

Kan du ikke grunne det ?

 

Enkelte ting er for innlysende til å bli forklart.

 

 

Tja;p Som fotballnerd, datanerd og slikt? Spiller man dataaaaaaaspill = nerd. driver man med pc = nerd. Er jo innlysende det også :)

 

Men igjen så er jo alt Nerdete :)

Lenke til kommentar
Er Speidern Nerdete?

Ja.

Kan du ikke grunne det ?

 

Enkelte ting er for innlysende til å bli forklart.

 

 

Tja;p Som fotballnerd, datanerd og slikt? Spiller man dataaaaaaaspill = nerd. driver man med pc = nerd. Er jo innlysende det også :)

 

Men igjen så er jo alt Nerdete :)

 

nerd m1 (eng.) intelligent, men ensporet og usosial person han er en n- som alltid sitter med nesa i en bok / datan-

tror ikke det er definisjonen av en som spiller fotball.

Lenke til kommentar

Nå mente jeg.. En som har fotball plakater over hele rommet, ser på fotball filmer, opptatt av fotball kamper, har masse fotball stæææsj ++

 

Men hvis ikke det er nørdy.. Kan ikke jeg se for meg at speideren er nerdete. Alle speidergrupper rundt om her i Norge er jo forskjellige. Noen løper rundt i skogen,gjør no aktiviteter ++

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...