Gå til innhold

Viasat parabol, funker det med Canal Digital da?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Husverten min har Viasat parabol, mens jeg har Canal Digital abb. og ønskes at vi bruker samme antenne, er det noen mulighet for at jeg med Canal Digital kan koble med på med den antennen han har med Viasat? Bor veldig sentralt og signal er ikke noe problem.

 

Jeg er veldig usikker, vet ikke om gradene er like og disse "Hodene" er vel forskjellige?

 

Så går det an?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Husverten min har Viasat parabol, mens jeg har Canal Digital abb. og ønskes at vi bruker samme antenne, er det noen mulighet for at jeg med Canal Digital kan koble med på med den antennen han har med Viasat? Bor veldig sentralt og signal er ikke noe problem.

 

Jeg er veldig usikker, vet ikke om gradene er like og disse "Hodene" er vel forskjellige?

 

Så går det an?

funker fint det.

bare å sette 2 hoder på samme parabol. (hodene er like, men gradene er forskjellig)

Eller kjøpe et komplett antenne kit

Da har dere iallefall nok kanaler :cool:

Lenke til kommentar

Det er slik at helst skal jeg ikke ha opp en tallerken til på veggen. Dem ser helst at jeg bruker den samme som dem bruker, så hvis jeg tar hodene fra min Canal Digital parabol, setter dem på den han bruker med Viasat. Så det funker?

 

Men det er vel ikke plass, får man kjøpt sånn man kobler på slik at man får bedre plass? eller er jeg helt på jordet?

 

Dette er ikke noe vanskelig å få til vel?

Endret av oldirty
Lenke til kommentar
Antennen som henger på veggen har kun plass til to hoder. Så dette er bare en påbyging, sånn at jeg setter to hoder på som jeg kan stille på uten at det påvirker hans Viasat? Kjekt! Skal dra å skaffe meg slik imorgen. Takk for svar. :)

 

Hvis antennen allerede har to hoder så er det ene hodet for satellitt posisjonen Canal Digital benytter. Viasat brukte tidligere to hoder siden NRK kun sendte på posisjonen Canal Digital benytter (1-vest). Siden husverten din har Viasat så bruker han nå kun ett av hodene ( det til venstre når du står foran antennen og ser inn mot hodene).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hei.

 

Husverten min har Viasat parabol, mens jeg har Canal Digital abb. og ønskes at vi bruker samme antenne, er det noen mulighet for at jeg med Canal Digital kan koble med på med den antennen han har med Viasat? Bor veldig sentralt og signal er ikke noe problem.

 

Jeg er veldig usikker, vet ikke om gradene er like og disse "Hodene" er vel forskjellige?

 

Så går det an?

 

hei du må ha en arm som du kan sette på to hoder og vinkelen på den braketen må være til viasat (sirius) 4,8 grader øst og det andre hodet 0,8 vest har du riktig feste på armen blir vinkelen mellom disse riktige. når du står forann parabolen er viasat(sirius) det til venstre når du har stilt inn signalene riktig i forhold til canaldigital (Thor 3/5) 0,8 vest skal sirius komme av seg selv. da kan du dra en kabel fra hvert hode til dit du vil det finnes også hoder med flere utganger hvis dere vil del på pakene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...