Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

PCI-E frekvens ved overklokking av Asus P5K

Anbefalte innlegg

Hei!

Ved overklokking på mitt Asus P5K hovedkort må jeg velge PCI-E frekvens (mellom 100 og 150). Har for sikkerhets skyld satt denne til 100, men hva er det riktige? FSB frekvens er satt til 333 (Q6600 @ 3.0 Ghz).

Regner ikke med at FSB påvirker PCI-E porten, men hva er det riktige å sette denne frekvensen til? Har et GeForce 8800GT skjermkort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i utgangspunktet er den ikke noe å rote med for ytelsen er så minimal. du kan sette den til rundt 120 mhz maks og allikavel svært liten ytelses forskjell. over 120 mhz så kan du få korrupte data og filer på harddisken hvis det er en sata disk. det er jo litt dumt å utfordre og sette hdd på spill for ørlite ekstra ytelse. sett den manuelt til 100 er min anbefaling

Lenke til kommentar

Trodde dette påvirket skjermkortet - ikke harddisker. Det jeg lurte på har jeg for så vidt fått svar på. Ingen praktisk ytelsesforskjell samme hvilken frekvens?

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har overklokket noe siden jeg tynte min gamle Athlon64 3000+ Winchester prosessor. I den tiden måtte man passe på å bruke riktig S-ATA-porter for å ikke ødelegge harddiskene :-)

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

litt usikker på det du spør om ang om det bare virker på skjermkortet eller ei. har spurt om samme spørsmål sjøl engang for noen mnd tilbake og det eg ghar svart deg på er det som eg fikk til svar. han som hjalp meg blodklokka cpu-en, minnet, skjermkortet og kjørte 3dmark06. fikk x-antall poeng. så skrudde han opp til 120 mhz på pci-e frekvensen som er/skal vær innenfor safesonen og økte med 100 poeng i 3dmark06. det er nada ytelsesøkning spør du meg. ikkje verdt å ta risken ang hdd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...