patrickk Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er det noen som vet hvor jeg kan finne ferger som går fra Danmark til Tyskland? Har noen ett tips hvor i tyskland i nærheten av danmark hvor det er fint og billig å overnatte? Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er det noen som vet hvor jeg kan finne ferger som går fra Danmark til Tyskland?Har noen ett tips hvor i tyskland i nærheten av danmark hvor det er fint og billig å overnatte? Muligens så kan du sjekke Stena Line, men disse går hovedsaklig fra Sverige til Tyskland eller Danmark. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nå vet jeg ikke hvilken rute du har tenkt å ta gjennom Danmark, men tar du ferge fra f. eks Kr. Sand til Jylland behøver du ikke å ta ferge for å komme til Tyskland. Det tar cirka 3,5 timer å kjøre fra der ferga kommer i havn (Hirtshals) til grensen. Hvis utgangspunktet ditt er Oslo og du planlegger å kjøre nedover gjennom Sverige, vil det mest naturlige være å ta ferge fra Rødbyhavn i Danmark til Puttgarden i tyskland. Scandlines seiler denne ruta og overfartstiden er 45 minutter (www.scandlines.dk). Når det gjelder overnattingssteder er det forholdvis mye å velge mellom. Grensebyen Flensburg er jo helt grei med mange muligheter for grenseshopping. Vil du litt lengre foreslår jeg Lübeck som er en veldig flott by et par timers kjøring fra danmarksgrensen. Ellers finnes det drøssevis av små landsbyer i tyskland og nesten alle har et Gästhaus eller to som tilbyr overnatting for en rimelig penge. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du finner de fleste ferjeruter i Europa på http://www.directferries.no/ Gå inn på reisemål å se på ferjer mellom Danmark og Tyskland. Lenke til kommentar
patrickk Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Ferge fra Danmark til Tyskland koster rundt 900 kroner. Men dette er vel ikke lønnsomt i forhold til utgifter på diesel, og tiden? Det er vel ikke noe særlig å spare på taxfree i forhold til tyskland sine priser? Hadde tenkt med noen timer ++ ned i tyskland, se om vi finner en liten fin landsby, eller ett sted som er mye fint å se på. Noen tips? Lenke til kommentar
KVK Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Det er nok ikke noe å spare på ferga, men det kan være en grei måte å legge inn ei pause på Når jeg kjørte nedover i fjor, startet jeg fra Oslo på formiddagen og kjørte ned til Rødhus og tok ferga over til Puttgarden. Da hadde jeg noe pauser i Sverige for å handle proviant og pause på båten og det gikk veldig greit. Vet ikke om noen landsbyer, men i mine øyne er både Lübeck og Bremen ett must om man er i nordvest Tyskland. Lübeck er fantastisk og Bremen har klart å mikse det nye med det gamle på en vakker måte. Selv hadde jeg den første dagen min i Lübeck, bør jeg kjørte til Bremen sent på kvelden. Endret 13. juni 2008 av KVK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå