Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

3KJ Muntlig eksamen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske sikker på at jeg kommer opp muntlig i 3KJ.

Eksamensformen er 48 timers forberedelse på alt i pensum.

På skolen trekker man 1 oppgave, som man så får 45 minutter til å forberede.

Under eksamen skal det være delvis forklaring og delvis praktisk øvelse.

I tillegg til emnet man har forberedt seg på i 45 minutter, kommer det en "hemmelig oppgave" i tillegg.

Er det noen som har vært oppe til en slik eksamen før? I såfall. Hvordan typer oppgaver får man? Eksempler?

Takker for svar :)

Mojo ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel da var jeg ferdig (suckers -.-). Tror det kan være veldig individuelt ut i fra hvilken lærer man har, men jeg kan si hvordan det var.

Fikk ett forberedelsesark hvor det stod tre ioner, og jeg skulle utrede om hvordan de ville reagere i vann og jeg skulle foreta en pH-beregning. Det stod også en oppgave om titrering, som jeg brukte all min tid på, men da jeg kom inn var det en helt annen titrering jeg skulle utrede for å gjøre. Måtte bla. fortelle om titreringskurver og greier (noe som ikke gikk så bra..).

På den uforberedte delen måtte jeg prate om proteiner, noe jeg syntes var et veldig dårlig emne for "prat".

Hovedproblemet mitt var at det ofte var litt vanskelig å forstå hva eksaminatoren spurte om, og ved flere annledninger forklarte han meg ting jeg egentlig kunne.

Lenke til kommentar
Vel da var jeg ferdig (suckers -.-). Tror det kan være veldig individuelt ut i fra hvilken lærer man har, men jeg kan si hvordan det var.

Fikk ett forberedelsesark hvor det stod tre ioner, og jeg skulle utrede om hvordan de ville reagere i vann og jeg skulle foreta en pH-beregning. Det stod også en oppgave om titrering, som jeg brukte all min tid på, men da jeg kom inn var det en helt annen titrering jeg skulle utrede for å gjøre. Måtte bla. fortelle om titreringskurver og greier (noe som ikke gikk så bra..).

På den uforberedte delen måtte jeg prate om proteiner, noe jeg syntes var et veldig dårlig emne for "prat".

Hovedproblemet mitt var at det ofte var litt vanskelig å forstå hva eksaminatoren spurte om, og ved flere annledninger forklarte han meg ting jeg egentlig kunne.

Hva fikk du a?

Lenke til kommentar

Kom opp i 3KJ muntlig til fredag.

Egentlig greit nok, hadde det ikke vært for at halvparten av trinnet på skolen min ikke kom opp på grunn av mangel på sensorer. Dessuten hadde jeg mye mer lyst til å komme opp i matte, for da hadde jeg ikke måttet sitte og nilese nå. Da hadde det jo bare vært å øve på beviser og utledninger..

Kommer det puggestoff, så dør jeg, liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...