Gå til innhold

Hvilken 19" skjerm. Finnes tester?

Arve28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes drøssevis av skjermtester på nettet. Men det kan være litt vanskelig å vite hvem man skal stole på - det er dumt å ta alt for god fisk.

Amerikanske PC World har ihvertfall ofte oppdaterte tester. Ser de har testet alle merkene du nevner, om enn ikke akkurat de samme modellene.

Britiske PC Pro har også testet mange skjermer. Ofte synes jeg at testene deres har et litt annet resultat enn mange andres. Om det kommer av at de er ærligere, vet jeg ikke, men jeg utelukker det ikke. Jeg har ihvertfall opplevd at de har påpekt mangler ved produkter som jeg har sett med egne øyne, men som få andre nevner i sine tester. Du må forresten registrere deg for å lese testene deres, men dette er gratis.

CNET.com har også endel tester, men jeg ville vært litt forsiktig med å stole for mye på dem.

Generelt kan du også søke på produktnavnet, og eventuelt slenge på "review" etterpå, i Google. Da får du nesten bestandig noen treff.

Et godt tips til slutt:

Ikke tro på alt skryt som sies i en test. Men hvis de nevner noe negativt, så legg deg det på minnet. For de negative kommentarene er det nesten alltid noe sannhet i. ;-)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med disse skjermene:

Nec MultiSync FE991SB  

Samsung SyncMaster 959NF

Sony E450

Har selv Nec'en og er storfornøyd med den!!! kjempegod skjerm!! MANGE innstilingsmuligheter og SB funksjonen er genial! Den klarer 144hz i 800*600 og 100hz i 1024*768, kjører selv 1024*768 og det finnes ikk flimmer. Meget god skjerm

Lenke til kommentar

Har litt lyst til å dra inn en skjerm til: nemlig

Eizo FlexScan T766.

Samsung og nec er nevnt som bra skjermer. Men hvordan er de i forhold til sony E450 og Eizo t766?

Ikke funnet noe test som tar for seg disse fire og sammenlignet de med hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...