Gå til innhold

Kjøp av xbox 360, men hvilken er ny?

pong

Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg har sittet og lest litt her på forumet, og etter mange år som die-hard pc-gamer fant jeg ut at jeg skulle spille halo 3, å vente på en dårlig pc port langsert 3-4 år senere gidder jeg ikke denne gang.

Nå har det seg slik at jeg er intresert i å kjøpe en 360 med 20 gb hd. Jeg har tenkt å koble den opp mot min pc skjerm heller enn tven (jeg er faktisk blant dem som fortsatt har bilderørs tv /flau). Det store spørsmålet har å gjøre med chipset, jeg forstår at det har kommet nytt og bedre chipsett. Jeg vil vite hvordan jeg finner ut både på nettet og butikk hvilken versjon som selges. Jeg vil ha det nyeste chipsettet.

Hva heter det nyeste chipsettet forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det nye chipsettet hette falcon. dette blir det ikkje opplyst om fordi då ville ikkje MS blitt kvitt de gamle så lett...

premium-konsollen som inkluderer viva pinata og forza 2 er av den gamle versjonen. for å finna ut ka versjon ein nettbutikk har, må du rett og slett spørr folk som har kjøpt i de enkelte nettbutikkane.

viss du kjøpe i butikk ser du etter "175w" på et klistermerke på eskå t konsollen der strekkoden e. de gamle versjonane står det "203w" på. altså den nye bruke mindre strøm (pga mindre cpu-chip) som fører til mindre varme og mindre sjanse for rrod.

Edit: bruke vanlig nettverkskabel ja (samme som eg bruke t pcn)

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar

Takk for noen utmerkede svar. Hvilken butikk er billigst? Jeg er ute etter en 360 pro (premium?) med falcon. Mulig at arcade fungerer helt fint for meg, det er bare det at ordet "arcade" gir meg en dårlig følelse i magen, samt det at jeg liker å ha evnen til å patche.

Endret av pong
Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg er intresert i å kjøpe en 360 med 20 gb hd. Jeg har tenkt å koble den opp mot min pc skjerm heller enn tven

Med mindre du har HDMI-port på skjermen må du kjøpe ekstra kabel for å koble til Xbox'en.

Xbox360 VGA HD AV kabel

Eller bruke en HDMI-DVI-overgang..

Om man har det. Ut fra de prisene jeg har sett så er ikke det mye billigere.

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg er intresert i å kjøpe en 360 med 20 gb hd. Jeg har tenkt å koble den opp mot min pc skjerm heller enn tven

Med mindre du har HDMI-port på skjermen må du kjøpe ekstra kabel for å koble til Xbox'en.

Xbox360 VGA HD AV kabel

Eller bruke en HDMI-DVI-overgang..

Om man har det. Ut fra de prisene jeg har sett så er ikke det mye billigere.

179,- på Clas Ohlson

Lenke til kommentar
aha.

prisguiden sier ikke at elkjøp har en slik hdmi til vga overgang, tror dere at de har det allikevel?

Er ikke snakk om HDMI til VGA her, er snakk om HDMI til DVI som er noe helt annet da signalene slipper å bli konvertert da både DVI og HDMI er digitalt mens VGA er analogt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...