Elgvenn2 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei. Per i dag kjører jeg et quadscreen oppsett, men et AGP og et PCI skjermkort. Vurderer å bytte kontorstøttepc, og regner med at jeg da havner på PCIe platformen. Spm er, fungerer det med 2 dualscreen PCIe skjermkort i samme PC, for å få quad output, eller må man fortsatt ha et PCIe og et PCI? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kjøp ett hovedkort med 2 PCIe x16 porter så går det helt fint. Kjører i dag 3-skjermsoppsett med 2 full length PCIe X16 kort. Alle kort som aventerer med at de støtter Crossfire eller SLI funker fint til ditt bruk. Siden du allerede har 2 skjermkort trenger jeg kanskje ikke si det, men det er lurt å ha kort fra samme brikkeprodusent, det sparer deg sannsynligvis for endel driverkrøll. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Eller så kan du skaffe deg en 3870x2 med 4 DVI utganger Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Spørsmålet er om han trenger ytelsen, hvis ikke kan jo to 300kr PCIe kort gjøre samme nytten lissom, og sannsynligvis med mye mindre varmeutvikling Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jepp, hvis spilling er med i bildet så er jo 3870x2 aktuell, men hvis det er tilnærmet 0 spilling så finnes det rimeligere alternativer =) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar folkens! Denne PCen blir nok brukt stort sett til kontorstøtte/surfing og slik. Skal ha en dedikert PC til spilling denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå