Makky Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Skal redigere et script til å inkludere 2 "elementer". Det er et vbs-script, og jeg har ikke så mye kunnskap om dette. Håper noen her kan sette av noen min og svare. Scriptet slik det er nå: Dim oContainer Dim InPutFile Dim FileSystem Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8 fil = InputBox ("Navn på input fil:") ounavn = InputBox ("Navn på OU:") Set FileSystem = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set InPutFile = FileSystem.OpenTextFile(fil,ForReading,True) Set oContainer=GetObject ("LDAP://dc.test.hat") 'Navnet på DC Set NewOU = oContainer.Create("organizationalUnit", "OU=" & ounavn) NewOu.SetInfo NewOU.Put "description", "Test.hat" NewOU.SetInfo Do While InPutFile.AtEndOfStream<> True InLine=InPutFile.ReadLine InArray = Split(InLine,",",-1,1) givenName = InArray(0) middleName = InArray(1) sn = InArray(2) department = InArray(3) title = InArray(4) initials = InArray(5) description = InArray(6) company = InArray(7) login = Left(givenName,10) & Left(sn,3) FullName = givenName & " " & sn CreateUser oContainer Loop InPutFile.Close Set FileSystem = nothing Set oContainer = nothing WScript.Echo "Fullført" WScript.Quit(0) Sub CreateUser(oCont) set ou = oContainer.GetObject("organizationalUnit", "OU=" & ounavn) Set oUser = ou.Create("User", "CN=" & FullName) oUser.Put "samAccountName",Login oUser.Put "givenName",givenName oUser.Put "sn",sn oUser.Put "userPrincipalName",Login & "@test.hat" oUser.Put "title",title oUser.Put "initials",initials oUser.Put "department",department oUser.Put "company",company oUser.Put "description",description oUser.SetInfo oUser.SetPassword ".Password." 'Default password oUser.AccountDisabled = False oUser.Profile = "\\dc\profile\" & Login oUser.SetInfo Set oUser = nothing End Sub Ønsker: 1. Legge til homefolder-stien til stasjonen "z". 2. Endre slik at brukeren må sette nytt passord ved 1. pålogging Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Fiksa at man må endre passord: oUser.Put "pwdLastSet", CLng(0) Noen tips angående homefolder? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Er det ikke like lett å mounte home-folder via logon-script i stedet for via AD? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Kjører ikke noe logon-script, og når jeg først har alt det andre i ett script, er det mer praktisk å ha alt på et sted. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Fikk ordna home folder oUser.homedrive = "Z:" oUser.HomeDirectory = "\\dc\home\" & Login Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Hvordan spesifiserer jeg at gruppa skal lages inni ou'et som har blitt opprettet? Og så vil jeg at de brukerne som blir hentet fra txt-fila blir medlt inn. Noen som kan hjelpe med denne...er ikke lett å finne noe info om dette Const ADS_GROUP_TYPE_GLOBAL_GROUP = &h2 Const ADS_GROUP_TYPE_SECURITY_ENABLED = &h80000000 Set objOU = GetObject ("LDAP://dc.test.hot") 'Navnet på DC Set objGroup = objOU.Create("Group", "cn=G_" & ounavn) objGroup.Put "sAMAccountName", "G_" & ounavn objGroup.Put "groupType", ADS_GROUP_TYPE_GLOBAL_GROUP Or _ ADS_GROUP_TYPE_SECURITY_ENABLED objGroup.SetInfo Endret 6. juni 2008 av Makky Lenke til kommentar
itgiik Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Visst du vil ha mange gode tips og eksempler om VBS, skjekk ut ComputerPerformance.co.uk. Er en nettside med mange gode tips til server drifting ol Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan spesifiserer jeg at gruppa skal lages inni ou'et som har blitt opprettet? Og så vil jeg at de brukerne som blir hentet fra txt-fila blir medlt inn. Noen som kan hjelpe med denne...er ikke lett å finne noe info om dette Slik mener jeg å huske: Set objOU = GetObject("LDAP://OU=Research,DC=fabrikam,DC=com") Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Unnskyld at jeg stikker nesa inn her, men hva bruker du det scriptet til ? Og hvordan setter du det opp slik at det kjøres for brukerne ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå