kim3k Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Må jeg innstallere operativsysteme på nytt når hvis jeg kjøper nytt hovedkort? Jeg har vurdert og kjøpe Intel 775 socket "MSI X48C Platinum, X48, Socket-775, DDR2/DDR3" eller am2+ "Asus M3A32-MVP DLX/WIFI, AMD 790FX". jeg har fra før av "MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI" am2 socket. håper på svar raskt Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Du kan bare bruke registreringskoden 1 gang, ergo, ja det må du. Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Du kan bare bruke registreringskoden 1 gang, ergo, ja det må du. registreringskoden 1 gang? hva mener du ? er det ingen måte jeg slepper og innstallere os på nytt? f.eks innstallere driveren til hovedkorte før jeg putter det inn eller noe sånt ? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg kan ikke si sikkert det jeg skreev der, er bare noe jeg har hørt. Men mener at det ikke går. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Når du bytter hovedkort tolkes det som at du har kjøpt ny pc. Og det er absolutt en fordel og formatere ved bytte av hovedkort, ellers kan det bli mye merkelige problemer. Det er imidlertid et lite triks for å unngå dette, jeg har byttet hovedkort 3 ganger og har fremdeles samme registreringskode. Og nei, det innebærer ikke noe innen piratkopiering for den som måtte tro det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Enkel sak. Når du formaterer med nytt hovedkort, så prøver du bare å aktivere likevel, Funker det ikke, så ringer du enkelt og greit mirosoft aktiveringsstøtte- greia og sier du ikke får til og aktivere windowsen. Så spør de sikkert om du har byttet hovedkort eller noe sånt, graver og spør litt. Og har svarer du selvfølgelig at du ikke har byttet, siden de ikke har mulighet til å sjekke det. Sa jeg haddde vært veldig plaget med virus og krasjer i det siste osv, bare dra en liten løgn. Så setter de deg bare over til en telefonsvarer hvor du aktiverer over telefon. Dette gjorde jeg en gang, og nå funker det uten å ringe de hver gang, selv om jeg har byttet et hovedkort til i etterkant, ikke noe hokus pokus med andre ord. Hvorfor skal jeg betale i dyre dommer for ny os nøkkel hver gang jeg bytter hovedkort, har jeg kjøpt så har jeg kjøpt. Endret 5. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 jeg har gjort det mange ganger hehe, men har hørt at harddisken min går tregere for vær gang man formatere, jeg har en raptor X 150GB harddisk og vil ikke at den ska gå treger, har ikke formatert før, bare innstallert operativsystemet første gangen rett før jul og den går veldig fort ennå, burde jeg vente me å kjøpe hovedkorte og ny cpu ? hvis det er sant at den går tregere for hver gang man formater den ? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Nei, den går fortere etter at du har formatert den, dersom det er lenge siden. Pleier å formatere og legge inn ny windows hvertfall en gang i året. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Nei, disken blir ikke tregere av formatering, tvert imot kan det gjøre den mye kjappere da det i løpet av tiden samler seg mye dritt som bremser ned. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå