Valkyria Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg satt og tenkte her om dagen at det er et helvete å aldri finne igjen filmene man har lyst å se. så jeg tenker det beste kan være å rippe alle DVDene over på en ekstern harddisk, som kan kobles til en TV via DVI-kabel eller noe slik. Så jeg lurer på et par ting først: Hvor stor harddisk vil jeg trenge? (Familien har en STOR DVD samling. minst 250 filmer eller noe slikt) Hvilken program bør jeg bruke? (det beste vil være å få med alle subtitles og slikt som om man satt inn en DVD i PCen, men å konvertere det til AVI går greit) Hvor lang tid vil det ca ta for å rippe hver film? om dette lar seg gjennomføre skal jeg oppdatere tråden etter hvordan det går Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Du finner nok ingen ekstern harddisk med DVI-tilkobling, men det finnes bokser som har det du trenger, f.eks: Apple TV. På disse kan du koble til eksterne harddisker med filmer etc. (tror jeg) Hvis du skal ha det om man satt inn en DVD i PC-en. Så må du rippe/kopiere imaget til DVD-plata. Da må du ha en PC for å spille det av, men da får du funksjonaliteten til en DVD-spiller. Rippetider og sånt har jeg nok ikke greie på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå