eNigma333 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Sorry, var vist litt hastverk når jeg skrev denne. Mente PSU og IKKE CPU Skulle mene det kom frem av svaret at det var PSU jeg mente da Endret 8. juni 2008 av eNigma333 Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Ok. Nå har jeg fått liv i PC-speakern. Jeg plukket ut alt fra toweret og monterte det pent sammen på en papp-plate. HK, PSU, CPU og skjermkort er montert. DVD, HDD og RAM er ikke montert. Da ble det liv i PC-speakern: http://www.youtube.com/watch?v=RGhpduDS52o Noen som kan tyde pipene? Endret 8. juni 2008 av huskydogg Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Ingen rambrikke i så piper pcen, ram må i. Kan også bety noe annet men uten ram får jeg pip og bare 1 linje på skjermen. Endret 8. juni 2008 av War Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Ok. Ny RAM kommer i posten til uka. Oppdatering følger. Om noen kan tyde disse pipene til noe annet enn RAM-relatert så si ifra Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Ser ut som det kan tolkes som en lang og 2 korte : Skjermkortproblemer. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Fikk ny RAM idag. Installerte -> Problemet løst! Enten så "passet" ikke den RAM'en jeg hadde, ellers så kreves det at jeg bruker to RAM-brikker. Uansett, takker for all hjelp. Håper denne tråden kan bistå andre også På gjenhør Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det kreves aldri 2 brikker for oppstart, er den nye og gamle rammen lik i pin? (kontakten) Står det noe på den gamle rammen? Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Det kreves aldri 2 brikker for oppstart, er den nye og gamle rammen lik i pin? (kontakten) Står det noe på den gamle rammen? Den "gamle" RAM'en var en brikke jeg plukket opp på Mamoz bare for å få fart i PC-en litt før tiden. Jeg hadde allerede RAM i bestilling. Det var en én-gigs brikke fra Kingston tror jeg det var. Den passet fint inn etc. men booten funket ikke. Ble dog tipset av en del om at noen HK vil ha to brikker i for å fungere. Andre igjen sa at HK kanskje ikke støttet RAM'en. Ny RAM (av annet merke, og da to brikker) løste problemet. Jeg tør ikke si med sikkerhet hva som var årsak Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kanskje det var ECC ram til servere^^ Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hva var det jeg sa? Uansett, bra at det løste seg til slutt. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Kanskje det var ECC ram til servere^^ Om den passer i sloten så kan det godt ha vært det. Ringte rundt på dem stedene jeg kunne tenke meg solgte RAM, og dette var den eneste (helt sant) brikken i hele Trondheim..! Hva var det jeg sa? Uansett, bra at det løste seg til slutt. Haha ja, tenkte på det. Uansett, jeg er meget takknemmelig for all hjelp fra alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå