Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Enda en ny maskin som ikke starter. Slår seg av og på av seg selv etter at on/off er betjent.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du har pled så er det ledninger som kommer fra dioden på kabinettet, lyset som viser at pcen er på.

 

Satt de andre ledningene andre vegen?

Sikker på at +- er rett på sw osv?

 

 

 

Dobbeltsjekket nå. Alle står riktig vei.

 

Ser foresten ut til t den PLED greia kommer fra kabinettfronten og ender opp i et støpsel som ligner den som var til strøminngang på gamle HDD og DVD-ROM. Den passer med andre ord inni de støpslene fra PSU som går til dette.

Endret av huskydogg
Lenke til kommentar
På videoen har du ikke skjermkort i, det må du sette inn.

Ser ikke rammen heller jeg.

Prøvd å drite i den plastbiten? og satt det rett nedpå? .

 

 

 

Ok, men bygde ferdig hele greia først. Startet opp, og dette skjedde. Derav ble jeg tipset om å fjerne alt for å sette på bare de essensielle kablene for å få booten til å funke.

 

Kan også nevnes at det ikke har vært noen endring i oppførselen på maskinen under hele forløpet. Da fra ferdig med alle komponenter isatt, og ved diverse prøving i ettertid.

 

Kanskje det er RAM/PSU likevel? Var så sikker på at jeg hadde glemt noe et eller annet sted :p Er som sagt uerfaren på dette og en vital ledning kan fort være forbigått fr amin side :)

 

RAM'en er der foresten, ble litt dårlig vinkel på akkurat den så jeg. Har også testet den i alle slotter.

Sjekker det å fjerne plastbiten nå.

Endret av huskydogg
Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har prøvd med

Skjermkort

1 rambrikke

4x2pin ved cpu

Cpu rett veg

20+4 pin på plass

 

Og power sw er rett veg og det ikke starter så er det noe muffins.

Synd du ikke kan prøve komponentene i en annen pc.

 

 

 

Ovenstående er sjekket.

 

CPU tatt ut og innmontert igjen bare for å se en gang til, ser ikke ut til å være mulig å få snudd denne. Ikke uten å ødelegge brutalt ihvertfall :p

 

Power SW kan vel egentlig kortsluttes med skrujern e.l. og kanskje ikke så nøye med vilken vei?

Tror jeg skal teste det nå.

Sikker på at det ikke er noe som skal ha spenning noe sted? Noe ekstra? HK har, CPU har..

Lenke til kommentar

Dvs

Ta ut strømmen til pcen, trykk på start en gang.

Ta ut batteriet og flytt den blå jumperen under batteriet til (.23) og tilbale til (12.)

Så sett inn bateriet igjen.

 

 

Kjenner du noen i nærheten med ddr3?

Sett i brikken i en annen pc.

Endret av War
Lenke til kommentar

Da er det på tide med litt klassisk feilsøking på nytt :

 

1 : Prøv 1 og 1 Minne spor.

2 : Prøv med bare essensials : Hk , Hd , Gpu og 1x Ram.

3 : Test med en annen PSU. Om du ikke har en psu spør her på forumet, kanskje noen som bor i nærheten av deg og som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Riktig at du trenger 2 ram brikker for å få utnytte "dualchannel"men det skal virke med 1 brikke så sant den er i orden.Har du prøvd å resette CMOS ?

 

CMOS er resatt. Dette er det samme som War sier under ikke sant? Isåfall er det foretatt.

 

 

 

Dvs

Ta ut strømmen til pcen, trykk på start en gang.

Ta ut batteriet og flytt den blå jumperen under batteriet til (.23) og tilbale til (12.)

Så sett inn bateriet igjen.

 

Done!

 

 

 

Kjenner du noen i nærheten med ddr3?

Sett i brikken i en annen pc.

 

Stikker til en kompis i helga. Skal rote litt rundt der.

 

 

Da er det på tide med litt klassisk feilsøking på nytt :

 

1 : Prøv 1 og 1 Minne spor.

2 : Prøv med bare essensials : Hk , Hd , Gpu og 1x Ram.

3 : Test med en annen PSU. Om du ikke har en psu spør her på forumet, kanskje noen som bor i nærheten av deg og som kan hjelpe.

 

Testet et og et minnespor. Samme resultat.

HK, CPU og PSU er montert pr nå. ingenting annet. Feilen er den samme som når "alt" var oppkoblet.

Tester med ny PSU i helgen om jeg kan få tak i noe.

 

 

den 4 pin MÅ du ha på..Den gir strøm til cpu

 

Mener du dem to 4-pins, hvite støpslene i øverste vensgtre hjørne på HK?

Begge disse sitter på. Fjernet det plastlokket som satt over det ene støpslet og satte dit tilhørende kontakt.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat, helt identisk problem med min nybygde maskin.

 

I mitt tilfelle løste problemet seg ved kjøp av ny cpu og vil tro det samme er løsningen for deg! (Kjøpte en OCZ600W Stealth Extreme som har fungert glimmers så langt).

 

Trodde at PSU var noe som enten funket eller ikke funket, men altså den gang ei, kjøp deg en bra psu og problemet er nok løst. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...