War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Om du har pled så er det ledninger som kommer fra dioden på kabinettet, lyset som viser at pcen er på. Satt de andre ledningene andre vegen? Sikker på at +- er rett på sw osv? Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Her er mange fine bilder av hovedkortet om noen trenger close-ups for å tegne/vise: http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Den%26sa%3DG Å fytterakkern for en lang adresse. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Om du har pled så er det ledninger som kommer fra dioden på kabinettet, lyset som viser at pcen er på. Satt de andre ledningene andre vegen? Sikker på at +- er rett på sw osv? Dobbeltsjekket nå. Alle står riktig vei. Ser foresten ut til t den PLED greia kommer fra kabinettfronten og ender opp i et støpsel som ligner den som var til strøminngang på gamle HDD og DVD-ROM. Den passer med andre ord inni de støpslene fra PSU som går til dette. Endret 5. juni 2008 av huskydogg Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) På videoen har du ikke skjermkort i, det må du sette inn. Ser ikke rammen heller jeg. Prøvd å drite i den plastbiten? og satt det rett nedpå? Endret 5. juni 2008 av War Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) På videoen har du ikke skjermkort i, det må du sette inn.Ser ikke rammen heller jeg. Prøvd å drite i den plastbiten? og satt det rett nedpå? . Ok, men bygde ferdig hele greia først. Startet opp, og dette skjedde. Derav ble jeg tipset om å fjerne alt for å sette på bare de essensielle kablene for å få booten til å funke. Kan også nevnes at det ikke har vært noen endring i oppførselen på maskinen under hele forløpet. Da fra ferdig med alle komponenter isatt, og ved diverse prøving i ettertid. Kanskje det er RAM/PSU likevel? Var så sikker på at jeg hadde glemt noe et eller annet sted Er som sagt uerfaren på dette og en vital ledning kan fort være forbigått fr amin side RAM'en er der foresten, ble litt dårlig vinkel på akkurat den så jeg. Har også testet den i alle slotter. Sjekker det å fjerne plastbiten nå. Endret 5. juni 2008 av huskydogg Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg regner med at du har prøvd med Skjermkort 1 rambrikke 4x2pin ved cpu Cpu rett veg 20+4 pin på plass Og power sw er rett veg og det ikke starter så er det noe muffins. Synd du ikke kan prøve komponentene i en annen pc. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Var det ikke noe en gang i tiden med at HK sjekker vifter etc ved oppstart, og ikke kjører igang om dem mangler? Jeg har brukt støpselet CPUFAN naturlig nok, men det er masse andre viftekontakter rundt omkring.. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg regner med at du har prøvd medSkjermkort 1 rambrikke 4x2pin ved cpu Cpu rett veg 20+4 pin på plass Og power sw er rett veg og det ikke starter så er det noe muffins. Synd du ikke kan prøve komponentene i en annen pc. Ovenstående er sjekket. CPU tatt ut og innmontert igjen bare for å se en gang til, ser ikke ut til å være mulig å få snudd denne. Ikke uten å ødelegge brutalt ihvertfall Power SW kan vel egentlig kortsluttes med skrujern e.l. og kanskje ikke så nøye med vilken vei? Tror jeg skal teste det nå. Sikker på at det ikke er noe som skal ha spenning noe sted? Noe ekstra? HK har, CPU har.. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Fjernet kabelen fra pinnene og kortsluttet dem. Startet opp og gjorde det samme som før. Powerswitch eliminert. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Noen fortalte meg nettop at hele grunnen til problemet kunne ligge i at jeg har bare én stk RAM-brikke montert. Fordi dette var noe med "dual-channel" etc så trengte jeg sannsynligvis to RAM-brikker. Noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Riktig at du trenger 2 ram brikker for å få utnytte "dualchannel"men det skal virke med 1 brikke så sant den er i orden.Har du prøvd å resette CMOS ? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Dvs Ta ut strømmen til pcen, trykk på start en gang. Ta ut batteriet og flytt den blå jumperen under batteriet til (.23) og tilbale til (12.) Så sett inn bateriet igjen. Kjenner du noen i nærheten med ddr3? Sett i brikken i en annen pc. Endret 6. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Visionxxx Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Du må koble til den ekstra 4-pins cpu strømmen. Om ikke psu'en har det er det feil psu. eller om det er noen ekstra deler som fulgte med. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Da er det på tide med litt klassisk feilsøking på nytt : 1 : Prøv 1 og 1 Minne spor. 2 : Prøv med bare essensials : Hk , Hd , Gpu og 1x Ram. 3 : Test med en annen PSU. Om du ikke har en psu spør her på forumet, kanskje noen som bor i nærheten av deg og som kan hjelpe. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 den 4 pin MÅ du ha på..Den gir strøm til cpu Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Riktig at du trenger 2 ram brikker for å få utnytte "dualchannel"men det skal virke med 1 brikke så sant den er i orden.Har du prøvd å resette CMOS ? CMOS er resatt. Dette er det samme som War sier under ikke sant? Isåfall er det foretatt. DvsTa ut strømmen til pcen, trykk på start en gang. Ta ut batteriet og flytt den blå jumperen under batteriet til (.23) og tilbale til (12.) Så sett inn bateriet igjen. Done! Kjenner du noen i nærheten med ddr3? Sett i brikken i en annen pc. Stikker til en kompis i helga. Skal rote litt rundt der. Da er det på tide med litt klassisk feilsøking på nytt : 1 : Prøv 1 og 1 Minne spor. 2 : Prøv med bare essensials : Hk , Hd , Gpu og 1x Ram. 3 : Test med en annen PSU. Om du ikke har en psu spør her på forumet, kanskje noen som bor i nærheten av deg og som kan hjelpe. Testet et og et minnespor. Samme resultat. HK, CPU og PSU er montert pr nå. ingenting annet. Feilen er den samme som når "alt" var oppkoblet. Tester med ny PSU i helgen om jeg kan få tak i noe. den 4 pin MÅ du ha på..Den gir strøm til cpu Mener du dem to 4-pins, hvite støpslene i øverste vensgtre hjørne på HK? Begge disse sitter på. Fjernet det plastlokket som satt over det ene støpslet og satte dit tilhørende kontakt. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Denne...Jeg kan ikke se at du har noe ledning der. Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hadde akkurat, helt identisk problem med min nybygde maskin. I mitt tilfelle løste problemet seg ved kjøp av ny cpu og vil tro det samme er løsningen for deg! (Kjøpte en OCZ600W Stealth Extreme som har fungert glimmers så langt). Trodde at PSU var noe som enten funket eller ikke funket, men altså den gang ei, kjøp deg en bra psu og problemet er nok løst. Lykke til! Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 I mitt tilfelle løste problemet seg ved kjøp av ny cpu og vil tro det samme er løsningen for deg! (Kjøpte en OCZ600W Stealth Extreme som har fungert glimmers så langt Du mener PSU ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå