Krom-stag Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Mangler vist en kabel der . Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Du har fortsatt bare 1 kabel i vedsiden av cpu da, sett i begge. Hadde det på forrige forsøk, regner med du mener den som jeg viste frem som lå løst på slutten der. Det virket dog ikke. 4 pins kontakten for 12v er ikke i - det må den være sjø. Du tenker på den samme som "War" mener ikke sant? Øverst til venstre på hovedkortet. Sjø Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 En av disse er RAM'en min (usikker): https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...&submit.y=0 Dette er hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33984...led#ProductTabs Leser selv om kompatiblitet nå. Skjønner ikke mye av det, men ser ut til at min quadcore skal være grei ihvertfall. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hm.. på videoen ser jeg bare Rest, pwrsw og speaker, hvor er ide_led og pled? Som skal sitte på den hvite plasten til venstre? Endret 5. juni 2008 av War Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Hm.. på videoen ser jeg bare Rest, pwrsw og speaker, hvor er ide_led og pled? Som skal sitte på den hvite plasten til venstre? pled? og hvor burde jeg finne denne? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Ledning fra startknappen på kabinettet. H.D.D led kan det også stå. Det skal være 5 ledninger på den hvite plastdelen. Endret 5. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Mitt problem var minnebrikker. Prøvde med andre, og det virket perfekt. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) 4 tomme pinner på brikka di, en I.I oppe og II under Endret 5. juni 2008 av War Lenke til kommentar
EPE Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har bygd noen pc-er, og har opplevd noe lignende bare en gang. Det var selvfølgelig ved første forsøk... Feilen var akkurat det som "loddebolten" skriver. Hadde satt en spacer feil, som stod opp i hovedkortet uten hull over. Kortsluttet to loddepunkter. Umulig å se uten å ta hovedkortet helt ut og sjekke nøye spacere mot hullene i HK. Fungerte fint etter at kortslutningen var fjærnet. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Tak for tips jokab. Ok War, den røde, store kontakten trodde jeg var til IDE HDD etc? har ingenting der. Ingen HDD, DVD etc er koblet i akkurat nå. Det hvite støpselet mangler pled+ og pled- hvor burde jeg finne disse kablene? Jeg har bygd noen pc-er, og har opplevd noe lignende bare en gang. Det var selvfølgelig ved første forsøk... Feilen var akkurat det som "loddebolten" skriver. Hadde satt en spacer feil, som stod opp i hovedkortet uten hull over. Kortsluttet to loddepunkter. Umulig å se uten å ta hovedkortet helt ut og sjekke nøye spacere mot hullene i HK. Fungerte fint etter at kortslutningen var fjærnet. Takk for tips, kontrollert - ok! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Spacerne under hovedkortet lager kun problemer hvis noen av de står under h.kortet UTEN hull under.De må altså stemme med skruhullene på hovedkortet.Står en slik opp under kortet og treffer en lodding eller noe er du "busted". Som "loddebolten" spør; Er du helt sikker på at du ikke har montert en spacer for mye? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 H.H.D finner du neppe om kabinettet ikke har et "tenke lys" forran. Alt skal være sammen med ledningene fra startknappen og /reset. Hva står det på ledningene dine? Speaker og Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Slik ser det ut litt zoomet i området vi holder på i nå: Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Har du ikke en annen psu du kan teste med sånn kjapt? Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Spacerne under hovedkortet lager kun problemer hvis noen av de står under h.kortet UTEN hull under.De må altså stemme med skruhullene på hovedkortet.Står en slik opp under kortet og treffer en lodding eller noe er du "busted". Som "loddebolten" spør; Er du helt sikker på at du ikke har montert en spacer for mye? Talt 9stk spacere på undersiden (kan fjerne begge sideplatene på toweret) og 9stk skruer på oversiden av HK. Har du ikke en annen psu du kan teste med sånn kjapt? dessverre. Poster her et bilde av en kabel jeg synes ser viktig ut men som jeg ikke aner hvor skal. Den heter "P9" og kommer fra PSU. Den sitter i samme strømpe som det som ser ut til å være strømforsyning til gode gammeldagse HDD og DVD-ROM'er etc. Endret 5. juni 2008 av huskydogg Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 H.H.D finner du neppe om kabinettet ikke har et "tenke lys" forran.Alt skal være sammen med ledningene fra startknappen og /reset. Hva står det på ledningene dine? Speaker og Ledningene med kontakter som går inn på det hvite støpselet heter: POWER SW RESET SW HDD LED SPEAKER I tillegg har jeg to pinner som mangler kabel/kontakt, disse heter: PLED+ PLED- Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Endret 5. juni 2008 av War Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Åssen klarte du å speilvende hele greia..? Hehe vel vel. Jeg får prøve å vri det i hodet mitt Hang on. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 I tillegg har jeg to pinner som mangler kabel/kontakt, disse heter:PLED+ PLED- Det er vel bare strøm til power led, altså lysdioden i kabinettet som viser om maskinen er på eller av. Skal ikke ha noe å si om den står i eller ikke. Lenke til kommentar
huskydogg Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Ok, jeg skjønte tegninga. Alt er koblet som du har tegnet inn, MEN det mangler PowerLED... Tilfeldigvis fant jeg et lite bilde på et skriv her som var med PC-en der PowerLED var integnet på akkurat dette støpslet. Da med grønn og hvit tvunnet kabel. Denne finner jeg dog ikke.. hmm, hvor burde den komme fra? Fremsiden av toweret er uteluket. Har demontert fronten og sjekka alle kabler der. Ingen til overs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå