Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Enda en ny maskin som ikke starter. Slår seg av og på av seg selv etter at on/off er betjent.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har fortsatt bare 1 kabel i vedsiden av cpu da, sett i begge.

 

 

Hadde det på forrige forsøk, regner med du mener den som jeg viste frem som lå løst på slutten der.

Det virket dog ikke.

 

 

 

4 pins kontakten for 12v er ikke i - det må den være sjø.

 

 

Du tenker på den samme som "War" mener ikke sant? Øverst til venstre på hovedkortet.

Sjø :p

Lenke til kommentar

Jeg har bygd noen pc-er, og har opplevd noe lignende bare en gang. Det var selvfølgelig ved første forsøk... Feilen var akkurat det som "loddebolten" skriver. Hadde satt en spacer feil, som stod opp i hovedkortet uten hull over. Kortsluttet to loddepunkter. Umulig å se uten å ta hovedkortet helt ut og sjekke nøye spacere mot hullene i HK. Fungerte fint etter at kortslutningen var fjærnet.

Lenke til kommentar

Tak for tips jokab.

 

 

Ok War, den røde, store kontakten trodde jeg var til IDE HDD etc? har ingenting der. Ingen HDD, DVD etc er koblet i akkurat nå.

 

Det hvite støpselet mangler pled+ og pled- hvor burde jeg finne disse kablene?

 

Jeg har bygd noen pc-er, og har opplevd noe lignende bare en gang. Det var selvfølgelig ved første forsøk... Feilen var akkurat det som "loddebolten" skriver. Hadde satt en spacer feil, som stod opp i hovedkortet uten hull over. Kortsluttet to loddepunkter. Umulig å se uten å ta hovedkortet helt ut og sjekke nøye spacere mot hullene i HK. Fungerte fint etter at kortslutningen var fjærnet.

 

 

 

Takk for tips, kontrollert - ok!

Lenke til kommentar
Spacerne under hovedkortet lager kun problemer hvis noen av de står under h.kortet UTEN hull under.De må altså stemme med skruhullene på hovedkortet.Står en slik opp under kortet og treffer en lodding eller noe er du "busted".

 

Som "loddebolten" spør;

Er du helt sikker på at du ikke har montert en spacer for mye?

Lenke til kommentar
Spacerne under hovedkortet lager kun problemer hvis noen av de står under h.kortet UTEN hull under.De må altså stemme med skruhullene på hovedkortet.Står en slik opp under kortet og treffer en lodding eller noe er du "busted".

 

Som "loddebolten" spør;

Er du helt sikker på at du ikke har montert en spacer for mye?

 

Talt 9stk spacere på undersiden (kan fjerne begge sideplatene på toweret) og 9stk skruer på oversiden av HK.

 

 

 

Har du ikke en annen psu du kan teste med sånn kjapt?

 

dessverre.

 

 

 

 

Poster her et bilde av en kabel jeg synes ser viktig ut men som jeg ikke aner hvor skal. Den heter "P9" og kommer fra PSU. Den sitter i samme strømpe som det som ser ut til å være strømforsyning til gode gammeldagse HDD og DVD-ROM'er etc.

post-125651-1212699174_thumb.jpg

Endret av huskydogg
Lenke til kommentar
H.H.D finner du neppe om kabinettet ikke har et "tenke lys" forran.

Alt skal være sammen med ledningene fra startknappen og /reset.

 

Hva står det på ledningene dine?

Speaker og

 

 

Ledningene med kontakter som går inn på det hvite støpselet heter:

POWER SW

RESET SW

HDD LED

SPEAKER

 

I tillegg har jeg to pinner som mangler kabel/kontakt, disse heter:

PLED+

PLED-

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønte tegninga.

 

Alt er koblet som du har tegnet inn, MEN det mangler PowerLED... Tilfeldigvis fant jeg et lite bilde på et skriv her som var med PC-en der PowerLED var integnet på akkurat dette støpslet. Da med grønn og hvit tvunnet kabel.

 

Denne finner jeg dog ikke.. hmm, hvor burde den komme fra? Fremsiden av toweret er uteluket. Har demontert fronten og sjekka alle kabler der. Ingen til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...