Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin klarer ikke lette oppgaver.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en splitter ny Dell XPS M1330, men den sliter med enkle oppgaver som å sende ut en e-post (hotmail.) Tar gjerne 3-5min å gjennomføre eller den blir ikke sendt i det hele tatt. Jeg klarer heller ikke å laste opp bilder til f.eks. forumet her.

Pc specs om nødvendig:

2,5GHz Prosessor

3GB RAM

Har prøvd med både Internett Explorer og Mozilla Firefox.

Tror ikke det kan være nettverket for med min gamle bærbar tar oppgavene som ingenting.

Noen som har en anelse om det er noen sperringer jeg må åpne?

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om maskinen din har en "råtten" internettforbindelse. Sjekk at innstillinger for DNS og default gateway er riktige (sammenlign med den maskinen som ikke har problemer).

Hvis du kjører WinXP - er Windows firewall slått på på den som har problemer?

Lenke til kommentar
Er nok nettverkskortet ditt som er..ja..Kan du poste kva netverkskort du har i den?

Dette du mener? "Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors"

Virker som om maskinen din har en "råtten" internettforbindelse. Sjekk at innstillinger for DNS og default gateway er riktige (sammenlign med den maskinen som ikke har problemer).

Hvor finner jeg de innstillingene?

Lenke til kommentar
Er nok nettverkskortet ditt som er..ja..Kan du poste kva netverkskort du har i den?

Dette du mener? "Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors"

hmm, har sjekka litt..netverkskortet er ikke så utrolig imponerende, men skulle vere helt greitt.

Men jeg er overbevist om at det er internett forbindelsen din som er synderen. (med tanke på symptoma du presiserer)

Du finner windows firewall på: min datamaskin - kontrollpanel - sikkerhetssenter, prøv å gå inn i "unntak" og si hva som står der, og hva som er avkryssa. Du kan prøve å se om du ser noe som forbinder deg med netverkskontroller der. Viss ikke, rett og slett deaktiver brannmuren og sjekk om det da går. Fikser dette problemet er det en port i internettkoblingen din som ikke er tillatt gjennom brannmuren din.

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

hmm, har sjekka litt..netverkskortet er ikke så utrolig imponerende, men skulle vere helt greitt.

Men jeg er overbevist om at det er internett forbindelsen din som er synderen. (med tanke på symptoma du presiserer)

Du finner windows firewall på: min datamaskin - kontrollpanel - sikkerhetssenter, prøv å gå inn i "unntak" og si hva som står der, og hva som er avkryssa. Du kan prøve å se om du ser noe som forbinder deg med netverkskontroller der. Viss ikke, rett og slett deaktiver brannmuren og sjekk om det da går. Fikser dette problemet er det en port i internettkoblingen din som ikke er tillatt gjennom brannmuren din.

Vet du hvor jeg finner instillingene for DSN og default gateway?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...