athorb Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er også en allegori på fascismen. Klart det er tatt i bruk sterke virkemidler, men det er jo på ingen måte usaklig og jeg føler ikke at det er spekulativt heller. Støtter at det er en god film, absolutt. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Fantastisk godt innlegg, Badering. Jeg fikk plutselig veldig lyst til å se Salò nå. Endret 15. januar 2009 av Olum Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Gjør det. Og aldri gjør det igjen. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 *Skrive huskeliste til jeg får lønn* Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hm, vet ikke helt hvordan. Jeg så filmen og tenkte at jeg hadde identifisert med temaene og følelsene til Darko noen år tidligere, men at jeg ikke helt var samme person nå lenger. Jeg har jo også opplevd hvor mange som dropper den fra topplisten når de fyller 20, da den ikke lenger er like mind-blowing som før. Boondock Saints og Donnie Darko er de to man dropper først til fordeler for filmer som Fight Club - som for øvrig muligens sniker seg nedover på listen etterhvert som jeg mister min ungdommelige forakt for verden. Donnie Darko fremstår for meg som veldig post-pubertal, en Garden State for de som enda ikke har opplevd kjærlighet eller å være arbeidsløs, men som føler samme desillusjon om f eks videregående. Jeg tar gjerne imot kommentarer, både fra de som er uenig og under 20 og de som er enig og over 20. ^^ Jeg kan liksom ikke si i mot deg da jeg ikke er 18 en gang. Det eneste jeg kan gjøre er vel bare å vente og se hvor lenge den opprettholder første plassen. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Topp 10 karakterer what so ever... 1. Michael Corleone 2. Donnie Darko 3. Jesse James 4. Chris McCandless 5. Andy Dufresne 6. Lester Burnham 7. Bruce Wayne 8. Sam 'Ace' Rothstein 9. Alfred Borden 10. Jury medlem nr. 8 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Boondock Saints og Donnie Darko er de to man dropper først til fordeler for filmer som Fight Club - som for øvrig muligens sniker seg nedover på listen etterhvert som jeg mister min ungdommelige forakt for verden. Kjenner meg 100% igjen i akkurat dette. Jeg er sikkert ikke den eneste heller. DD og FC har begge vært innom 10'ern (nå på 9/10), men BS opplever jeg som til tider virkelig elendig nå som jeg har utviklet en kritisk sans. Har nok falt fra 9/10 til 4-5/10 på kort tid. Der hjelper ikke nostalgi engang. edit: Flott liste, Badering, definitivt mye solid der. Bare The New World jeg er skeptisk til av disse (dvs av de jeg har sett), men det har jeg kanskje nevnt. Ellers, bra saker. Jeg vet ikke helt, rent personlig liker jeg Fight Club langt bedre nå enn da jeg så den på kino. Da var den egentlig ganske skuffende. Generelt sett var jeg langt mer gretten og kynisk i mitt syn på film frem til starten av 20-årene. Veldig mye elsk-hat også. Om ikke annet så liker jeg langt mer nå i tillegg til hva jeg likte den gang. Men så er jeg ikke helt riktig skrudd sammen i topplokket heller, så det er ikke godt å vite. Jeg er bare glad det er langt lettere å velge ut filmer jeg har lyst til å se nå fremfor hva det var for 10 år siden. Det er som med mat, etterhvert som jeg blir eldre lærer jeg å like mer og mer. Samt at barnerettene (hot-dog) fortsatt smaker knall. Men jeg vil ha mer dilldall på pizzaen, kanskje det samme går for film? Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (...)Når du ser at noen liker Salò, så må du jo ikke tenke at man nyter denne filmen. Det er en forjævlig film å se, men det betyr heller ikke at filmen er dårlig. Folk ser ut til å kun bedømme denne filmen som helt forkastelig pga. innholdet, men ignorerer hva den faktisk får til, og hva den prøver å fortelle. Var det jeg prøvde å streke litt under, men... Godt innlegg, men forstår ikke at folk/filmentusiaster klarer å sitte seg fremfor en skjerm og se på dette :S Som de fleste vet så er den ført opp i boka "1001 filmer du må se før du dør", så jeg må nok bite i det sure eple til slutt. Håper det blir en stund til slik at jeg får "mannet" meg litt opp. Får holde meg til den "Gjør det. Og aldri gjør det gjen.", den var fin Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Vel, jeg visste ikke veldig mye om filmen før jeg så den, så det gikk jo greit. Tror opplevelsen ble om mulig enda mer traumatiserende. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 men forstår ikke at folk/filmentusiaster klarer å sitte seg fremfor en skjerm og se på dette :S Det var jævlig. Jeg vil ikke anbefale den, to be honest. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 men forstår ikke at folk/filmentusiaster klarer å sitte seg fremfor en skjerm og se på dette :S Det var jævlig. Jeg vil ikke anbefale den, to be honest. Den kan vel ikke samenlignes med noe "stygt" jeg muligens har sett heller... Nei, jeg får vente litt som sagt, men se den skal jeg nok... *ser fint ned* Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Nå blir gjerne Salo hausset opp som den sjukeste og ekleste filmen ever, men jeg har hatt mer ubehagelige filmopplevelser, bare så det er sagt. Jeg sier ikke at det ikke var en meget ubehagelig film å se på, men det finnes tross alt verre, og mer meningsløse ting man kan se. Her ligger det et poeng bak volden, og filmen handler ikke om sjokkfaktor. Jeg har, som de andre her som har sett den, ingen stor trang til å ta et gjensyn (med det samme), men jeg vil ikke fraråde noen å se den. Det er tross alt et par scener i den som mildt sagt er jævlig bra. Og filmen som en helhet er jo god også. Bare man vet hva man går til. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Lars von Triers filmer - best til dårligst: Dancer In The Dark Riget (sesong 1) Dogville Idiotene Breaking The Waves Europa The Element of Crime Direktøren for det hele Manderlay De fem benspænd Epidemic Endret 22. januar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 "Die Hard List" ( ) *1; Die Hard *2; Die Hard - With a Vegeance *3; Die Hard - Die Harder *4; Live free or Die Hard Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) 1. Die Hard: With a Vengeance (McTiernan, 1995) 8,5/10 2. Die Hard (McTiernan, 1988) 8/10 3. Die Hard 2 (Harlin, 1990) 4,5/10 (4. Live Free or Die Hard (Wiseman, 2997) 4/10) Endret 22. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Die Hard 9 Die Hard: With A Vengeance 8 Die Hard: Die Harder 6 Die Hard 4.0 4 Skikkelig uforutsigbar liste.^^ Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Die Hard 10 Die Hard: Die Harder 9 Die Hard: With A Vengeance 8 Die Hard 4.0 8 Endret 22. januar 2009 av Programvare Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 8 til siste Die Hard-filmen? Den var ny. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 8 til siste Die Hard-filmen? Den var ny. Ja, jeg er visst den eneste som synes den var jævlig tøff. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Som ren actionfilm er den helt kurant, men så lenge de plasserer Die Hard i navnet blir den dømt på et annet grunnlag. Sad, but true. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå