Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott liste Infenso, tror du har de fleste av mine favoritt gangster-filmer også, dog savner The Departed, men ellers komplett.

 

Etter å ha sett Infernal Affairs ser jeg ikke det helt store i The Departed lenger. Førstnevte går derimot inn på en 6. plass på listen, selv om den ikke er en rendyrket gangsterfilm da...

Det er nettopp derfor man ikke burde se Infernal Affairs. ^^

Lenke til kommentar
Hehe, idealistiske Dotten.

Ville kanskje ikke slengt filmen på noen toppliste, men den har definitivt et bra budskap (det beste, kanskje). Er jo en av de såkalte tv3-filmene, har alltid vært ypperlig tidtrøyte de to-tre gangene jeg har sett den.

 

Filmen er undervurdert syntes jeg. Hver gang jeg treffer på folk som faktisk har sett den så er dette en film det er enkelt å snakke om fordi man husker den så godt. Guttungen er jo en av de største filmheltene i min verden.

 

Egentlig en film Aronofsky burde regissert. Da hadde den nok fått det mester-stempelet en slik setting bør få.

 

Ølspanderingen funker forresten. Jeg vet om en haug med tidligere menige og har flere eks-kolleger og venner som praktiserer det. Om ikke annet så har filmen medført økt alkoholforbruk i samfunnet. :green:

Lenke til kommentar

ironi -en spott under skinn av at man mener det motsatte (f.eks. kritikk i form av ros): blodig ironi / fin ironi; skjebnens ironi (jf. skjebne 1) uventet tilfelle, hendelse som synes å ha inntruffet for å holde en for narr / romantisk ironi (i dikterverk) forfatterholdning som tillater seg å oppheve den illusjon som er skapt

Etym.: gr. eironeia forstillelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...