Lawliet Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Etter å ha sett Infernal Affairs ser jeg ikke det helt store i The Departed lenger. Førstnevte går derimot inn på en 6. plass på listen, selv om den ikke er en rendyrket gangsterfilm da... IA går forresten på NRK2 i morgen tror jeg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Flott liste Infenso, tror du har de fleste av mine favoritt gangster-filmer også, dog savner The Departed, men ellers komplett. Etter å ha sett Infernal Affairs ser jeg ikke det helt store i The Departed lenger. Førstnevte går derimot inn på en 6. plass på listen, selv om den ikke er en rendyrket gangsterfilm da... Det er nettopp derfor man ikke burde se Infernal Affairs. ^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hehe, idealistiske Dotten. Ville kanskje ikke slengt filmen på noen toppliste, men den har definitivt et bra budskap (det beste, kanskje). Er jo en av de såkalte tv3-filmene, har alltid vært ypperlig tidtrøyte de to-tre gangene jeg har sett den. Filmen er undervurdert syntes jeg. Hver gang jeg treffer på folk som faktisk har sett den så er dette en film det er enkelt å snakke om fordi man husker den så godt. Guttungen er jo en av de største filmheltene i min verden. Egentlig en film Aronofsky burde regissert. Da hadde den nok fått det mester-stempelet en slik setting bør få. Ølspanderingen funker forresten. Jeg vet om en haug med tidligere menige og har flere eks-kolleger og venner som praktiserer det. Om ikke annet så har filmen medført økt alkoholforbruk i samfunnet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Topp 5 filmer av Akira Kurosawa 5. Nora Inu (1949) 4. Shichinin no samurai (1954) 3. Ikiru (1952) 2. Rashomon (1950) 1. Yojimbo (1961) Dette er alle jeg har sett, bortsett fra Tsjubaki Sanjuro, som ikke kom med på listen. Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvilken av disse er mest seervennlig for en som aldri har vært borti Kurosawa? Sitter med en boks med filmer av han her, men sliter med å velge Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Yojimbo er lettest å begynne med vil jeg påstå. Deretter Tsubaki Sanjûrô. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Selv kunne jeg ikke fordra Ikuru, men igjen det har noe med at jeg ikke er glad i orientalsk film. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ikiru så - uti fra bildet - drittøff ut. Selv har jeg kun sett Kagemusha, og ettersom jeg var et lite barn ble de tre timene litt for lange. Har dog Seven Samurais i hylla (kjøpt i dag faktisk) og ser fram til den. Spilletiden på over 200 minutter er dog litt traurig Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 For å roe ned forventningene dine litt vil jeg påstå at Ikiru-bildet gir litt mer enn filmen har, kanskje.. Men en straight 8/10 i min bok Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Top 5 "Moderne" Westerns 1. Unforgiven 2. Silverado 3. Tombstone 4. Open Range 5. 3:10 to Yuma Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du glemte visst av Dead Man. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Nei det gjorde jeg ikke Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jo, det gjorde du klart og tydelig. Den står ikke i lista di, derfor må du enten ha glemt den eller rett og slett ikke sett den ennå. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er ikke sikkert han glemte den, cun? Når Gunfreak sier "NEi det gjorde jeg ikke", så er det et tegn på at han husket den, men har eventuelt ikke sett den eller har sett den men likte den ikke. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 ironi -en spott under skinn av at man mener det motsatte (f.eks. kritikk i form av ros): blodig ironi / fin ironi; skjebnens ironi (jf. skjebne 1) uventet tilfelle, hendelse som synes å ha inntruffet for å holde en for narr / romantisk ironi (i dikterverk) forfatterholdning som tillater seg å oppheve den illusjon som er skapt Etym.: gr. eironeia forstillelse Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jesus, jeg hater ironi. Slutt med det? Værtfall gjør det litt mer tydelig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ironi blir brukt hele tiden og ingen har noen problemer med å forstå det. Bare spør Dotten. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Herregud, hvis ikke du så ironien i det der, bør du skaffe deg nye briller. Den var soleklar. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jaja. Whatever. Synes bare det blir plagsomt mye ironi i blant, og jeg prøver jo å ta forumet seriøst.. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Ser ikke helt problematikken med bruk av ironi, nei. Vil forresten si meg enig med Cun angående Dead Man. Den topper min western-liste med klar margin. Endret 12. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå