Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Topp 10 - So bad it's good

1. Troll

2. Plan 9 From Outer Space

3. Death Race 2000

4. Troll 2

5. Chain Reaction (House of Blood)

6. House of Frankenstein

7. House of Dracula

8. Summer of Fear

9. Are You Scared?

10. Diverse Godzilla-oppfølgere jeg ikke huser navnet på.

Du har glemt "Selkvinnen" fra 1953.

Kanskje fordi jeg ikke har sett den. Men den skal nok sees snart :D Tittelen er lovende.

 

9. Are You Scared?

 

Hahaha.. Denne filmen.. haha.. Denne filmen.. Uff.

Haha, den suger noe helt umenneskelig, og den kopier Saw så utrolig mye at det bare blir morsomt.

Lenke til kommentar

Jeg sier meg enig med Infenso, musikken i Troll er ganske så stilig!

 

Back on topic, jeg fikk endelig sett National Lampoon's Christmas Vacation, og jeg må si at den falt i smak. :)

Selv om den ikke hadde de helt typiske julefilmtrekkene, i og med at alt går sånn cirka rett vest med en nord-vestlig retning, så gav den meg en god følelse, og en liten dose med julestemning.

Humoren var også upåklagelig, og det var flere ganger der jeg måtte spole tilbake for å se noen av de absurde spøkene om igjen. :)

Greit nok, jeg motsier kanskje "julefilmtrekkene" litt her, det typiske er jo at alt går på tverka, for så at det ender med en hjelpsom oppbyggelse på slutten, og alle er glade <33.

Teknisk sett så er jo alle glade på slutten av denne filmen også, men det var bare en litt mer uvanlig måte å ende glad på.

Alt i alt så gir jeg filmen lett 7,3 av 10.

 

Like that.

Endret av Rajah
Lenke til kommentar

Will do later!

Jeg har fortsatt et par julefilmer å få sett før jeg vil lage en liste over topp-julefilmer. ^^

Mens jeg enda er inne i "Off-topic" sonen, så kan jeg spørre:

- One Magic Christmas (1985)

- A Christmas Carol (1984)

- Miracle on 34th Street (1994)

- The Santa Clause 2 (2002)

Har jeg noen å glede meg til? ^^

Lenke til kommentar
Musikken i Troll gjør den svært severdig, men at det er en drittfilm er ikke å komme bort fra. Gleder meg til å se oppføgerne, som virker desto mer disturbing.

Må ærlig si at jeg ikke synes Troll er så dårlig. Selvfølgelig snakker vi ikke om de beste skuespillerprestasjonene (særlig The Neverending Story-gutten) og handlingen er litt 'jasså nu' til tider. Men filmen er relativt underholdende, også har vi selvsagt Troll-sangen.

 

Tror Troll har fått litt ufortjent rykte pga. etterfølgeren Troll 2 som egentlig ikke har noe med Troll å gjøre. Tror bilder sier ganske mye mer enn ord i denne saken (Troll 2's mest kjente scene):

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...