Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er dine tanker om Walkabout, Montag? Med tanke på hvor fantastisk den filmen er, og hvor lavt du har rangert den. Under makkverket Rabbit Proof Fence tilogmed.

Nå synes jeg du fører en forflatende begrepsbruk - "makkverk" er i min bok reservert filmer som Troll, Høvdingen, Dis og Gayniggers from Outer Space. Jeg kan overhodet ikke fatte at et oppegående menneske kan bruke denne termen om en kvalitetsfilm som Rabbitproof Fence.

Hvis en film er godt produsert og har et budskap slik som Rabbit Proof Fence, men er tvers gjennom uinteressant og uengasjerende så kan den trygt kalles et makkverk.

Lenke til kommentar

Rabbit Proof Fence var ikke noe særlig, skolevisning her også men det tror jeg ikke påvirket noe i dette tilfellet.

 

Terrence Malick

 

1. Days of Heaven - 10/10

2. The Thin Red Line - 8/10

3. The New World - 6/10

4. Badlands - 6/10

 

Et mesterverk, én svært god film, og to "meh". Men The New World har jeg sterk tro på i forkant av neste visning.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Hm, så lavt =( Flott at du har fått sett alle Malicks da, og jeg er forsåvidt enig i rangeringen. Badlands er nok definitvt hans dårligste film, men den viser en utrolig lovende fremtid, selv om estetikken og stemmen hans ikke hadde formert seg så mye som hans senere filmer.

 

Speeking of Malick, gleder meg vilt til Tree of Life :dribble:

Lenke til kommentar
The Fountain II ?

 

:omg::confused::eek: :eek: :wallbash: :wallbash: :nei:

 

Om Tree of Life blir på nivå med The Fountain er alt grønt og ubåt for min del! Blir nok neste års høydepunkt.

 

Liker du ikke The Fountain, Badering? Trodde den klaffet med din smak, jeg.

Likte vel ikke at det ble "hintet til" at dette var en oppfølger, som bygger videre på samme historie, og ikke en egen film, som nok vil klare å stå på egne bein...

Lenke til kommentar

Tree of Life blir vel alt annet enn The Fountain. Settingen er "early 50's" og handler om et far-sønn forhold. Med Brad Pitt på laget tror jeg Malick står sterkere enn noen gang. Kan godt sette mye penger på at det garantert blir narrasjon, spørsmålet er vel hvem blir narratoren?

 

The Tree of Life:

 

Our picture is a cosmic epic, a hymn to life.

 

We trace the evolution of an eleven-year-old boy in the Midwest, Jack, one of three brothers. At first all seems marvelous to the child. He sees as his mother does, with the eyes of his soul. She represents the way of love and mercy, where the father tries to teach his son the world's way, of putting oneself first. Each parent contends for his allegiance, and Jack must reconcile their claims. The picture darkens as he has his first glimpses of sickness, suffering and death. The world, once a thing of glory, becomes a labyrinth.

Framing this story is that of adult Jack, a lost soul in a modern world, seeking to discover amid the changing scenes of time that which does not change: the eternal scheme of which we are a part. When he sees all that has gone into our world's preparation, each thing appears a miracle — precious, incomparable. Jack, with his new understanding, is able to forgive his father and take his first steps on the path of life.

 

The story ends in hope, acknowledging the beauty and joy in all things, in the everyday and above all in the family -- our first school -- the only place that most of us learn the truth about the world and ourselves, or discover life's single most important lesson, of unselfish love.

 

 

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Liker du ikke The Fountain, Badering? Trodde den klaffet med din smak, jeg.

 

Nope. Jeg likte den første gangen (Uff, uskyldige og kritikkløse lille 6måneder yngre meg), men det som først så ut som dype saker som ser jævla pent ut, egentlig er en klein og overfladisk fadese av symbolikk og tynne karakterer. Kanskje den største forandringen en enkelt rewatch har gitt meg. Skal gi credit for et awesome soundtrack, men estetisk sett har den falt en del for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...