Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Men så har man jo filmer som Shine, som viser det faktiske livet til David Helfgott, men som fremstiller Helfgotts far som en voldelig og misbrukene son of a bitch, noe som ikke er sant.

 

Akkurat som i Schindler's List: Man kan jo tenke seg alle de bestikkelsene jødene måtte ta for seg for å bli reddet av Schindler, og for å ikke snakke om alle damene Schindler hadde, men hadde disse negative tingene om Schindler blitt tatt med hadde filmen rett og slett mistet sin moralske styrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Based on a true story vil si filmer som Schindler's List, Goodfellas, Cidade de Deus, The Pianist, Saving Private Ryan, Into the Wild og Hotel Rwanda.

Fargo :wee:

Den tok jeg for et par måneder siden. Nice try slowpokez.

Men husket du Troll2? Goblins still exist!

Se filmen hos Youtube

 

 

Topp 5 filmer 'based on a true story':

1. Fargo

2. Troll 2

3. Under Siege

4. Sátántangó

5. The Fifth Element

Lenke til kommentar
Okei, husker den kun som en middels film jeg. Er jo ikke så rart siden jeg har sett den på skolen begge gangene jeg har sett den. Mulig jeg bør se den igjen senere. Liker ikke å se filmer på skolen, blir aldri bra.

Vel, å se en film i skolesetting trekker fort et par karakterer. Se den på nytt hjemme i ro og mak er min anbefaling.

 

Mange her som likte Chopper? Eric Bana gjør vel sitt livs rolle her!

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Fikk lyst til å lage en liste jeg også. Filmer jeg har sett i 2008, top 25. Høy karaktergivning, men det kommer av høyfrekventert re-watch i 08.

 

25. Alien 5/10

 

24. The Full Monty 6/10

 

23. American Pie 6/10 (re-watch)

 

22. Independence Day 6/10 (re-watch)

 

21. Cable Guy 6/10 (re-watch)

 

20. 12 Monkeys 6/10

 

19. Der Untergang 7/10 (re-watch)

 

18. Gremlins 7/10 (re-watch)

 

17. Onskan 7/10 (re-watch)

 

16. Top Gun 7/10 (re-watch)

 

15. Gladiator 7/10 (re-watch)

 

14. A Beautiful Mind 7/10 (re-watch)

13. Forrest Gump 8/10 (re-watch)

 

12. Back to the Future 8/10

 

11. American Psycho 8/10 (re-watch)

 

10. Snatch 8/10 (re-watch)

 

9. Fight Club 9/10 (re-watch)

 

8. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back 9/10 (re-watch)

 

7. American History X - 9/10 (re-watch)

 

6. The Godfather: Part II 9/10

 

5. American Beauty 9/10 (re-watch)

 

4. The Silence of the Lambs 9/10 (re-watch)

 

3. Pulp Fiction 9/10 (re-watch)

 

2. Shindler's List 10/10 (re-watch)

 

1. The Shining 10/10 (re-watch)

Lenke til kommentar
Based on a true story vil si filmer som Schindler's List, Goodfellas, Cidade de Deus, The Pianist, Saving Private Ryan, Into the Wild og Hotel Rwanda.

Fargo :wee:

Den tok jeg for et par måneder siden. Nice try slowpokez.

Og mange har tatt den før deg også, Jan... ;)

:love::nei::tease:

 

Forresten, Mimir:

 

Middels på Alien og American Pie over? Pussig talltriksing fra mitt syn.

Lenke til kommentar
Hva er dine tanker om Walkabout, Montag? Med tanke på hvor fantastisk den filmen er, og hvor lavt du har rangert den. Under makkverket Rabbit Proof Fence tilogmed.

Nå synes jeg du fører en forflatende begrepsbruk - "makkverk" er i min bok reservert filmer som Troll, Høvdingen, Dis og Gayniggers from Outer Space. Jeg kan overhodet ikke fatte at et oppegående menneske kan bruke denne termen om en kvalitetsfilm som Rabbitproof Fence.

 

Walkabout er en kjempemessig film: nydelig fotografert, til tider hypnotisk i sitt tempo, flotte skuespillere og da særlig David Gulpilil, som er uforglemmelig.

Problemet for mitt vedkommende er at tematikken ikke grep meg så sterkt. Rabbitproof Fence ga meg en større emosjonell respons; dette var en historie som satt lenge i minnet. I tillegg er jo heller ikke Christopher Doyles cinematografi noe å kimse av; mannen leverer jo en flom av nydelige komposisjoner i denne filmen.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Nå synes jeg du fører en forflatende begrepsbruk - "makkverk" er i min bok reservert filmer som Troll, Høvdingen, Dis og Gayniggers from Outer Space. Jeg kan overhodet ikke fatte at et oppegående menneske kan bruke denne termen om en kvalitetsfilm som Rabbitproof Fence.

Må si det samme som deg når det gjelder godfilmen Troll. Trollsangen alene er jo verdt et par karakterer.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg du fører en forflatende begrepsbruk - "makkverk" er i min bok reservert filmer som Troll, Høvdingen, Dis og Gayniggers from Outer Space. Jeg kan overhodet ikke fatte at et oppegående menneske kan bruke denne termen om en kvalitetsfilm som Rabbitproof Fence.

Må si det samme som deg når det gjelder godfilmen Troll. Trollsangen alene er jo verdt et par karakterer.

Så absolutt :p Favoritt-trollet mitt må nok være Creature From The Black Lagoon-miniatyren.

 

Edit: Her er sangen, for de som ikke har hørt den:

Se filmen hos Youtube

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...