Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke en eneste ny film over 7, altså? Av de jeg har sett kunne både Return of the Jedi og Mission Impossible III fortjent 8 eller mer, men ellers er det ikke veldig mye bra blant førstevisningene.

Hehe. Ikke noe nytt over 7 denne måneden nei. Men det skal sies at jeg regner 7 som meget bra.

 

Return of the Jedi er en gammel favoritt (har sett den latterlig mange ganger før, men ikke originalversjonen), men idag blir ikke kosebamsene helt det samme. Jeg likte Mission Impossible III godt -- god underholdning. Men jeg ble ikke akkurat kjempeimponert.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar

Har lenge hatt følelsen av at jeg bruker 10-er skalaen feil. Det blir veldig mange 8 og 9, men det er nok fordi jeg ser kun filmer jeg tror jeg kommer til å like, og derfor blir det få bomskudd. På mange måter er 5-eren den dårligste karakteren en film kan få, fordi da er det en film som gjør ingenting. Den er ikke god, den er ikke dårlig, den bare er der, uten å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Man kan vel til en viss grad bli enig om en skala og hvordan bruke den sånn at man faktisk forstår hva den andre mener? 10er-skalaen er fortapt, og terningkastet er blitt ødelagt av norske aviser, så vi må lage et nytt system og tar man den i bruk så må man være nøyaktig.

 

Det er dog et problem med alle systemer å rangere filmer som faller mellom 9 og 10/5-6/90-100 enn på den andre siden av skalaen. Man kan virkelig tenke seg om og komme frem til at There Will Be Blood er 96/100, mens det er litt mindre viktig om Rush Hour ender på 37 eller 44.

Lenke til kommentar

Forøvrig er det jo ikke nødvendig å gi verken karakter eller terningkast, klarer man å skrive en god anmeldelse som står på egne ben uten å avslutte med x/10 hadde vært det beste.

 

Men jeg orker sjelden å skrive mer enn 150 ord om en film, bortsett fra et par hjertebarn som jeg skriver i timesvis om, også er det ikke alle filmene jeg ser jeg orker å anmelde heller, relativt få for å være ærlig. Så derfor er det veldig snedig med en vote history for å kunne finne raskt hva man syntes om en film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...