Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det verste jeg har hørt. Regien går på autopilot, essensen i filmen er tammere enn onsdagsflicken på TVNorge og nå som jeg har sett Infernal Affairs blir den stilt i enda mer tafatt lys. Scorseses desidert mest patetiske film. Han burde skamme seg, og det burde Oscar-panelet også gjøre. Tenk å fornærme han og verden på den måten ved å gi ham Oscar for den rip-offen av en drittfilm.

Lenke til kommentar

Totalt uenig. The Departed er omtrent så langt unna "drittfilm" om du kommer. Skjønner ikke bæret av hva du sier om "regien på autopilot", skuespillet er jo skummelt bra. Filmen har jo en utrolig bra gjennomført stemning og feel, utvilsomt skapt ut fra Scorseses bunnsolide visjon.

Lenke til kommentar

Jeg synes Raging Bull var direkte kjedelig og litt intetsigende. Følte historien knapt bevegde seg fremover. Det som reddet filmen var ene og alene Robert DeNiro, som var en fryd å se på.

 

The Aviator blir jo ikke regnet som en av de store, så forventningene var skrudd deretter. Filmen gir et fint innblikk i livet til en spennende mann men levnet ikke noe veldig stort inntrykk.

Lenke til kommentar
Totalt uenig. The Departed er omtrent så langt unna "drittfilm" om du kommer. Skjønner ikke bæret av hva du sier om "regien på autopilot", skuespillet er jo skummelt bra. Filmen har jo en utrolig bra gjennomført stemning og feel, utvilsomt skapt ut fra Scorseses bunnsolide visjon.

Filmen er så smooth at det føles som den går på samlebånd, derav autopilotmetaforen. The Departed er altfor glætt og flinkis, noe som egentlig burde tilsi at den blir tilnærmet perfekt. Resultatet er heller motsatt: Det blir så strømlinjeformet og etter boka at jeg faktisk må kaste opp her og nå.

 

Cun's irrasjonelle hat mot The Departed er velkjent. Hva han mener med "regi på autopilot" og "tam essens" er jo helt umulig å vite. Men Speik, Taxi Driver er herlig. Hvis vi først skal snakke om kjip Scorsese-film så må man nesten nevne Raging Bull.

Les over. En random episode av Bonanza er mer inspirerende enn The Departed.

Lenke til kommentar
Filmen er så smooth at det føles som den går på samlebånd, derav autopilotmetaforen. The Departed er altfor glætt og flinkis, noe som egentlig burde tilsi at den blir tilnærmet perfekt. Resultatet er heller motsatt: Det blir så strømlinjeformet og etter boka at jeg faktisk må kaste opp her og nå.

 

Sitter med en helt annen opplevelse. The Departed føltes som et forfriskende bidrag i en overfylt sjanger, og jeg så Infernal Affairs 1 måned tidligere. Skal vi snakke flinkisfilm så peker jeg i retning American Gangster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...