CypheroN Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Eneste litt kjedelige i filmen er når han møter broren sin. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg husker ingen sekvenser som utpeker seg i øyeblikket, bare at det tidvis var lange scener hvor det ikke skjedde stort. For all del, jeg har ingenting imot lange scener, så lenge det tjener historien. Men TWBB har ikke akkurat en fengslende historie, og jeg så aldri helt poenget med å la det gå så sakte. Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Second that. Er litt redd for at det var selve konseptet jeg mislikte. Historien er ikke like relevant for meg som den gjengse amerikaner, siden jeg ikke akkurat er noen svoren tilheger av "the american dream". Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Historien kunne vært meget kjedelig om filmen ikke hatt skuespillet den har, kameraføringen, musikken og cinematografien. Alt dette gjør den jo til minst 7/10, samtidig som jeg digget hele filmen og historien, så da blir det kake. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Personlig er jeg selv ganske stor fan av "from rags to riches" opplegget, og likte nok oppbyggingsdelen best. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det er jo ikke akkurat det filmen handler om, det blir jo feid over ganske fort. Hele poenget med filmen er at det er et karakterdrama Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Absolutt, og jeg bruker heller ikke det imot filmen. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Støtter Gonzolaz fullt ut, TWBB er min andre favoritt film og kommer til å bli der en god stund. Men jeg skjønner at filmen ikke er for alle, den er bare for folk som har sansen for gode filmer. Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hah, kjente jeg fikk lyst til å flame litt til BadSmiles kommentar, men lar den passere Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 I anledning TWBB-diskusjonen. Denne modellen ser vi vel ganske ofte: fattig gutt --> oppbygging av rikdom --> lang tid på toppen --> skifter personlighet --> skandaler --> innser at han er blitt den han er --> breakdown Noen som sa ROSEBUD? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Passer veldig fint inn i en Arkimedes-dramaturgi, for å si det slik. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Støtter Gonzolaz fullt ut, TWBB er min andre favoritt film og kommer til å bli der en god stund. Men jeg skjønner at filmen ikke er for alle, den er bare for folk som har sansen for gode filmer. Brått så ble ikke kveldsmaten jeg lagde så veldig attraktiv allikevel Endret 26. november 2008 av Bob_3 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Kveldsmat er aldri godt. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Uff, folk tar ting for seriøst azza. There Will Be Blood har et utmerket tempo. Hva er det dere sutrer over? Jeg kjedet meg aldri, og det var en helmaks filmopplevelse. DDL balanserer hårfint noen steder hvor han nesten er for over-the-top i skuespillet sitt, men jeg elsker forsatt presentasjonen han gir oss. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det er en ufattelig kjedelig film. Til og med de psykopatiske kristne folka klarte ikke å gire meg opp. Da er det noe virkelig galt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) TWBB er den nest beste dramaskildringen jeg har sett. Kun slått av Deer Hunter. edit: faen, Godfather må jo med her. Endret 26. november 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 I anledning TWBB-diskusjonen. Denne modellen ser vi vel ganske ofte: fattig gutt --> oppbygging av rikdom --> lang tid på toppen --> skifter personlighet --> skandaler --> innser at han er blitt den han er --> breakdown Noen som sa ROSEBUD? Syntes ikke TWBB minnet mye om Citizen Kane, verken i stil eller karakterskildring. Karakterene i de to filmene er heller ikke særdeles like. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) There Will Be Blood har mer til felles med The Treasure of Sierra Madre. Endret 27. november 2008 av コンピューター・ワールド Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har laget en lignende liste tidligere, men det begynner å bli en stund siden, så... Topp 5: Forventinger til filmer jeg har stående usett i hyllen. 1. Apocalpse Now! Redux 2. The Elephant Man 3. Requeim For A Dream 4. Funny Games (1997) 5. Days of Heaven Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du har mye godt i vente! Apocalypse Now og Days of Heaven er 10ere i min bok, Elephant Man og Requiem for a Dream er 9ere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå