Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Filmer hadde lov til å være dårlige før, bare se på Superman og Burton's Batman. Direkte tullete filmer, men det var godkjent på den tiden.

Begge er filmperler den dag i dag (dog syntes jeg at Batman Returns har holdt seg enda bedre når jeg så de nylig. Den er bare helt merkelig herlig).

Sam Raimi og Christopher Nolan har "lånt" og hentet så mye inspirasjon til sine superheltfilmer fra Superman at det står høy respekt av akkurat det. Spesielt Spider-Man filmene er nesten som en refleksjon av de tre første Supermann-filmene om man ser på temaet i filmene.

Lenke til kommentar

Når jeg kommer til å tenke på det, Dotten, har jeg faktisk sett Captain America. En typisk film TV3 sender kl. 3 på natten. Når du nevnte den måtte jeg bare editere den til listen.

90-talls versjonen av Fantastic Four avsluttet jeg ganske tidlig, noe diskvalifiserer meg fra å legge den til listen.

Lenke til kommentar

Hva med Sjuende Innseglet da Dorian? Den er definitivt på min topp 5 svenske uten at jeg vil kalle meg selv noen ekspert på svensk film.

---------------

Topp 3 komedie

1. Superbad

2. 40 Year Old Virgin

3. Anchorman

Kommer ikke på fler som kan måle seg med de tre.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Det meste jeg har sett av svensk film begrenser seg til Bergman, så jeg får ta en Bergman-liste istedet:

1. Persona 10/10

2. Jungfrukällan 9/10

3. Det Sjunde Innseglet 8.75/10

4. Nattvärdsgästarna 8.5/10

5. Sommarnattens Leende 7.5/10

Lenke til kommentar

Topp ti best utrustede skuespillere

1. Clint Eastwood - Ryktene vil ha det til at Sylvester og Arnold er oppkalt etter henholdsvis hans høyre og venstre testikkel.

2. Paul Newman - Definerte kul i ... vel ... alle områder.

3. Jack Nicholson - Med han som president ville terroristene ikke engang giddet prøve seg.

4. Sylvester Stallone - Når en 60-åring lager den råeste actionfilmen på lenge så forteller det litt om jyplingene som styrer i dag.

5. Arnold Schwarzenegger - Råeste dialekt _ever_. Stereotypen som mest sannsynlig har høyere IQ enn du som leser dette. Hadde vært president for lenge siden om loven hadde tillat det.

6. Bruce Willis - John McClane, samt et dusin andre mannfolkroller, sikrer plassen hans.

7. Clive Owen - Sett trynet til denne mannen på en whiskyflaske og man har en umiddelbar salgssuksess

8. Steve McQeen - Mann nok til å få "top billing" sammen med Paul Newman. Ingen dårlig utrustede hadde tørret å kreve slik.

9. Christopher Walken - Det er skummelt bare å skrive om karen. Jeg er redd for å fornærme han og at jeg med ett vil finne han på døren.

10. Sigourney Weaver - Jeg er blitt fortalt at hun er kvinne, men jeg er sikker på at det skjuler seg et sett baller nok til å forsvare at hun danker ut folk som Kirk Douglas og Sean Connery.

Lenke til kommentar

Topp 7 Stiligste Filmer

1. A Clockwork Orange

2. Pulp Fiction

3. The Big Lebowski

4. Sin City

5. Reservoir Dogs

6. V for Vendetta

7. 300

Topp 7 Tim Burton

1. Ed Wood

2. Edward Scissorhands

3. Corpse Bride

4. Batman Returns

5. Batman

6. Sleepy Hollow

7. Big Fish

Jeg har ikke fått sett Sweeney Todd enda...

Topp 7 Filmer med Johnny Depp i hovedrollen

1. Fear and Loathing in Las Vegas

2. Dead ManBlow

3. Edward Scissorhands

4. Blow

5. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

6. Donnie Brasco

7. Corpse Bride

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Topp 10 - Kommende filmer som jeg ser mest frem til

1. Inglorious Bastards (Quentin Tarantino)

2. Sin City 2 (Robert Rodriguez)

3. The Hobbit (Guillermo del Toro)

4. The Dark Knight (Christopher Nolan)

5. Pineapple Express (David Gordon Green)

6. Friday the 13th (Marcus Nispel)

7. The Untouchables - Capone Rising (Brian De Palma)

8. Tropic Thunder (Ben Stiller)

9. Hellboy 2: The Golden Army (Guillermo del Toro)

10. James Bond; Quantum of Solace (Marc Forster)

Endret av MrBrown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...