CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Topp 5 - Pre 1940 1: The Wizard of Oz (1939) 2: The Adventures of Robin Hood (1938) 3: Nosferatu (1922) 4: Metropolis (1927) 5. M (1931) Wizard of Oz er en 9er, mens resten er 8ere. Så førsteplassen var det ingen tvil om, men de fire andre var det litt verre å stable, men tror jeg kom fram til en grei løsning. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Enig i rangeringen (sett alle utennom Robin Hood), men syntes da THe Wizard of Oz er en klar 10/10. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvis du ikke bryr deg så veldig om kvalitet så kan Robin Hood sees på Youtube. Heh. Anbefales ikke spesielt, men det går. Takk for respons. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Tror jeg sparer meg for det ja. Ville selv hatt en slik liste: 1. The Wizard of Oz 2. The Gold Rush 3. The Phantom Carriage 4. It Happened One Night 5. Vampyr Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvis du ikke bryr deg så veldig om kvalitet så kan Robin Hood sees på Youtube. Heh. Anbefales ikke spesielt, men det går. Takk for respons. Er det fordi den er så gammel at copyrigthen er oppløste eller driter bare filmselskapet i at hele filmen ligger ute? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Er det ikke etter 70 år at filmen blir public domain? Eller er jeg på viddene da? Orker ikke sjekke om det er 19- 37,38 eller 39 filmen er fra. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Den er fra 1938, så om det er etter 70 år copyrigthen opphører, er det i år. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Å prøve å forstå seg på copyright lovgivning er nytteløst. Lovgivningen på dette området er så vanskelig at det ikke er vits å prøv engang. Selv om det er komplisert kan det faktisk oppsummeres ganske raskt når det kommer til film på internett: Det finnes ingen filmer på internett som kan sees lovlig uten at rettighetshaverne eksplisitt har gitt tillatelse. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Yes .. er også veldig mange filmer under 70 år gamle som ligger på youtube og, så det er ikke til å unngå. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Etter en del tenking og vurdering presenterer jeg min personlige liste over Tidenes beste regissører: Steven Spielberg Alfred Hitchcock Michael Bay Joel og Ethan Coen Stanley Kubrick Quentin Tarantino Ridley Scott David Fincher Michael Mann Martin Scorsere Endret 12. november 2008 av Movieheart Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Dette er vanskelig gitt, men det er fullt mulig jeg ville endt opp med noe slikt. 01. Stanley Kubrick 02. Ingmar Bergmann 03. Martin Scorsese 04. Sergio Leone 05. Steven Spielberg 06. David Lynch 07. Lars von Trier 08. Woody Allen 09. Quentin Tarantino 10. Francois Truffaut Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg prøvde, men en topp 10 over beste regissører lar seg ikke gjøre for min del... Derfor prøver jeg en topp 20 i stedet for Ikke nummerert, og ikke i rekkefølge! -Guillermo Del Toro -Steven Spielberg -Tim Burton -David Lynch -Francis Ford Coppola -Joel Coen -Jean-Pierre Jeunet -Stanley Kubrick -Martin Scorsese -Frank Darabont -Blake Edwards -Robert Zemeckis -Quentin Tarantino -James Cameron -Ridley Scott -Oliver Stone -Clint Eastwood -Michael Bay -Sergio Leone -Peter Jackson Alikevel vanskelig, siden jeg fortsatt har utelatt en del regissører jeg anser som veldig gode... Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Så hvorfor bare Joel Coen og ikke Ethan. Begge har vel vært sammen på det meste? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er to glimrende filmer nok for å komme inn på en topp 10 liste? Tenker på godeste Tarantino. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Spørs litt om hvem han konkurrerer med for å komme inn det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er to glimrende filmer nok for å komme inn på en topp 10 liste? Tenker på godeste Tarantino. Kan jo hende han likte flere enn bare 2. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tja, jeg mistenker vel at noen synes Reservoir Dogs og Pulp er nok til å komme inn på en toppliste. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er jo to fantastiske filmer ja. Så etter min mening gir de nok til en plass på lista, men som sagt spørs hvem som er alternativet. Jeg måtte avse Frank Darabont på grunn av at han hadde for få filmer i forhold til resten av gjengen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Slenger meg på følget: 1. Stanley Kubrick 2. Steven Spielberg 3. Sergio Leone 4. Francis Ford Coppola 5. Akira Kurosawa Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Topp 5 regissører basert på to filmer hver: Kubrick (2001 og Eyes Wide Shut) Aronofsky (Pi og The Fountain) Coen (Lebowski og No Country) PT Anderson (Magnolia og Boogie Nights) Hitchcock (North by Northwest og Rope) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå