Lawliet Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Sjønner ikke hva folk ser i "There will be blood". Temlig kjedlig i mine øyne. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Her har du min mening om TWBB. Må si jeg har forståelse for at denne kan bli sett på som kjedelig. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Elsker den filmen. Kanskje ikke den mest originale fortellingen, men hva gjør vel det når håndverket er såpass solid. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Elsker den filmen. Kanskje ikke den mest originale fortellingen, men hva gjør vel det når håndverket er såpass solid. For å ikke snakke om skuespillet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Sjønner ikke hva folk ser i "There will be blood". Temlig kjedlig i mine øyne. Bortsett fra at den har noe av det beste skuespillet jeg har sett, og at det er en av de beste dramfilmene med best karakterer, så har den vel ikke så mye å bidra med. Topp 10: 20071. Superbad 2. No Country For Old Men 3. There Will Be Blood Oh really? Superbad over? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Superbad over, ja.. Kanskje et tilsynelatende rart valg, men jeg koste meg rett og slett så mye med den filmen at jeg føler det blir galt å ikke sette den øverst. Endret 11. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Den er uhyre morsom, det skal den ha, men jeg må si jeg ser mer kvaliteter i 2. og 3.plassen din. Men det får gå ^^ Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) NCFOM og TWBB er nok begge et bedre stykke arbeid, men for meg er det den personlige opplevelsen som kommer først. Superbad kan jeg se gang på gang uten å gå lei. Endret 11. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Superbad ligger flere lysår foran TWBB. No Country For Old Men er jeg litt mer usikker på, men vanskelig å sammenligne så vidt forskjellige filmer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Der er du inne på noe. Det med å sammenligne filmer altså. Hva er best med en solid og vidunderlig bra film, utrolig på det tekniske og skuespillet, eller en film du ler deg ihjel av og som du kan se om og om igjen? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Går ikke an å sammeligne det. Blir opp til den enkelte da og hva han/hun liker best av en komedie eller en thriller. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jepp. Det beste er en film som er flott teknisk utført, som man kan se mange ganger. NCFOM er en slik film, selv om den ikke har like høy gjensynsverdi som Superbad. TWBB derimot, fant jeg dørgende kjedelig. Den blir det lenge til jeg ser igjen, om jeg i det hele tatt gidder. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er litt no-no å sette en komedie øverst, vettu. Kvalitet over personlig opplevelse, osv. ^^ Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jepp. Det beste er en film som er flott teknisk utført, som man kan se mange ganger. NCFOM er en slik film, selv om den ikke har like høy gjensynsverdi som Superbad. TWBB derimot, fant jeg dørgende kjedelig. Den blir det lenge til jeg ser igjen, om jeg i det hele tatt gidder. Jeg må definitivt si det motsatte. Så opp igjen NCFOM opp igjen og den hadde definitivt tapt seg noe, mens TWBB bare steg for min del. Å sammenligne Superbad og TWBB er jo litt absurd. Selvfølgelig vil man la seg underholde mer av en komedie enn et bekmørkt oljedrama, og det er heller ingen tvil om at en komedie er lettere å se opp igjen enn en tung film ala TWBB. Popcornfilmer kan man se uavhengig av sinnsstemning, mens en litt tyngre og mer saktegående må man være i et litt annet humør. Superbad var utvilsomt en av de sterkeste komediene jeg så det siste året, men som filmentusiast så kan jeg ikke si at den er i nærheten av TWBB. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg, som filmentusiast vil si Superbad er flere hakk over TWBB. Sovemedisin er vel ordet jeg leter etter i denne sammenhengen. NCFOM derimot, var en stor opplevelse. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Æsj, jeg vil også kalle meg filmentusiast, men hvis det betyr at jeg setter håndverk og dramatikk foran underholdning og hvordan jeg føler meg så tror jeg at jeg må droppe tittelen. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg har ingen problemer med at folk setter Superbad over "bedre" filmer. Komedier blir alltid nedprioritert til fordel for gripende dramafilmer og denslags, og mtp at det blir laget så få gode komedier er ikke det så rart heller. Jeg vil nå påstå at komedie må være den vanskeligste sjangeren å arbeide med. Og så er det jo klart at komedier flest blir ansett som lavkultur i forhold til seriøse dramaer (nå snakker jeg jo om NCFOM og TWBB og deres like, ikke onsdagsfilmen på TVN), og enkelte filmer blir derfor feilaktig diskriminert. Det jeg skal fram til er at Superbad er en svært god film på alle områder, og burde ikke nedgraderes utelukkende pga sjanger. edit: og mye det samme Dorian sier i posten over. Endret 11. november 2008 av athorb Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Æsj, jeg vil også kalle meg filmentusiast, men hvis det betyr at jeg setter håndverk og dramatikk foran underholdning og hvordan jeg føler meg så tror jeg at jeg må droppe tittelen. Som en EKTE filmentusiast så ser jeg forskjellen mellom komedie og dramasjangeren og hvordan de underholder på forskjellige måter. Så hah, jeg slår nok dere pseudo-filmentusiaster. Det er ingen tvil om at komediesjangeren er undervurdert og regnet som lavkultur. Likevel har man jo de som klarer å kombinere komedie med et seriøst drama. Woody Allen f.eks. Endret 11. november 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Er det mer positivt å kombinere komedie med et seriøst drama? Blir filmen bedre av det, eller bare enklere å sette på topplisten? PSEUDOPOWER! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Er det mer positivt å kombinere komedie med et seriøst drama? Blir filmen bedre av det, eller bare enklere å sette på topplisten? PSEUDOPOWER! Definitivt. Å kunne balansere mellom de to sjangrene virker for meg svært vanskelig. Dvs, det er få komedier jeg har sett, som klarer denne kombinasjonen. Juno er et fint eksempel på en vellykket sammensmelting. Jeg ler langt mer av Superbad, men jeg foretrekker helt klart Juno fordi den treffer meg på en helt annen måte, samtidig som den er morsom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå