CypheroN Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (kommet på dvd ennå, forresten?) Jepp Lenke til kommentar
Badering Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Topp 5 Béla Tarr 1. Sátántangó - 100/100 2. A Londoni férf - 99/100 2. Werckmeister Harmóniák - 99/100 4. Karhozat - 77/100 5. The Prefab People - 65/100 Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Topp 5 gåsehudscener Obs! Spoilers 1. Oldboy - Falling 2. Once upon time in the west - Final showdown 3. Donnie Darko - Ending 4. The Shining -Twins 5. A Clockwork Orange - Intro Liste som ikke er så godt gjennomtenkt. Garantert noen som er bedre, men glemt Endret 4. oktober 2008 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ah, elsker alle de scenene der. Alle linkene er spoilers forresten, du burde kanskje advare om det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Final Showdown er magisk, Donnie Darko ending er rørende, Clockwork Introen er drittøff, Shining twins'a er creepy as fuck og OLDBOY har jeg ikke sett Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Clockwork introen kunne vært mye bedre om Kubrick hadde fått lov til å bruke musikken han egentlig ville ha. Han ble sur på Roger Waters & co som nektet, men senere skrev Floyd-gjengen mesterverket "Echoes" som på mystisk vis er akkurat like lang som siste del av 2001 (Jupiter and Beyond the Infitite) og synkroniserer perfekt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ikke en ekstremt stor fan av mannen, men han har da noen gode filmer på samvittigheten. Her er bunn til topp av Edward Norton's filmer (ikke prestasjoner altså): 11. The Italian Job 3 10. Rounders 3 8. The Score 4- 7. The Incredible Hulk 4 6. Red Dragon 4+ 5. The Painted Veil 4+ 4. American History X 5 3. Fight Club 5 2. 25th Hour 5 1. Kingdom Of Heaven (DC) 5+ Og resten har jeg ikke sett. Endret 4. oktober 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kingdom of Heaven over både FC, 25th hour og AHX? Og jeg som trodde den var en middels fruity hollywood-flick. Kanksje jeg må se den likevel.. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er jo en fordel å like epics da. Og så må du ikke finne på å se noe annet enn Director's Cut'en. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Ah, elsker alle de scenene der. Alle linkene er spoilers forresten, du burde kanskje advare om det. Redigert nå Clockwork introen kunne vært mye bedre om Kubrick hadde fått lov til å bruke musikken han egentlig ville ha. Han ble sur på Roger Waters & co som nektet, men senere skrev Floyd-gjengen mesterverket "Echoes" som på mystisk vis er akkurat like lang som siste del av 2001 (Jupiter and Beyond the Infitite) og synkroniserer perfekt. Den musikken gjorde jo scenen helt annerledes, på godt og vondt. Elsket overgangen fra tekst til Alex' jævlige blikk Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ah, elsker alle de scenene der. Alle linkene er spoilers forresten, du burde kanskje advare om det. Redigert nå Clockwork introen kunne vært mye bedre om Kubrick hadde fått lov til å bruke musikken han egentlig ville ha. Han ble sur på Roger Waters & co som nektet, men senere skrev Floyd-gjengen mesterverket "Echoes" som på mystisk vis er akkurat like lang som siste del av 2001 (Jupiter and Beyond the Infitite) og synkroniserer perfekt. Den musikken gjorde jo scenen helt annerledes, på godt og vondt. Elsket overgangen fra tekst til Alex' jævlige blikk Jeg kan ikke se for meg no annet enn Wendy Carlos sitt fantastiske soundtrack. Så mye som jeg digger PF så tror jeg ikke de kunne ha nærmet seg engang med å skape en lignende stemning av dystopi. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Topp 5 Cinematografi (Kameraføring, lyd og bilde, lys. Ikke at jeg kan så mye om dette, Kan ingenting om film stock, optikk osv. Så mest basert på bildeutsnitt og kamerabevegelser. ) 1. Once Upon A Time In The West 2. 2001: A Space Odyssey 3. City of God 4. No Country For Old Men 5. Eyes Wide Shut (Jepps, elsket blant annet kameraføringen i Manshionen, diverse zooming i manshionen og utenfor.) Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Beste av Kubrick (så langt): 1. A Clockwork Orange (9/10) 2. The Killing (9/10) 3. The Shining (9/10) 4. Eyes Wide Shut (8/10) 5. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (8/10) 6. Barry Lyndon (8/10) 7. 2001: A Space Odyssey (7/10) Så lenge siden jeg har sett Spartacus at jeg ikke tar den med, resten har jeg ikke sett. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 7/10 på 2001? Fyyy Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jepp, med andre ord en god film. Skal nok se den igjen en gang snart, så får vi se om den øker karakteren sin. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Topp 5 Cinematografi (Kameraføring, lyd og bilde, lys. Ikke at jeg kan så mye om dette, Kan ingenting om film stock, optikk osv. Så mest basert på bildeutsnitt og kamerabevegelser. ) 1. Once Upon A Time In The West 2. 2001: A Space Odyssey 3. City of God 4. No Country For Old Men 5. Eyes Wide Shut (Jepps, elsket blant annet kameraføringen i Manshionen, diverse zooming i manshionen og utenfor.) Fin liste, her er noen forslag til flere: The Shining House of Flying Daggers City of Lost Children Sátántangó Sátántangó har jeg ikke sett, men jeg skal det definitivt. Ikke akkurat en film man finner på Rema 1000 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Sátántangó har jeg ikke sett, men jeg skal det definitivt. Ikke akkurat en film man finner på Rema 1000 Men du finner den på PK, i sone 2 til og med Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Men du finner den på PK, i sone 2 til og med Sikker?? Hvordan kan jeg ha oversett den? Jaja, da skal jeg på PK-tur så snart som mulig Endret 12. oktober 2008 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 I hvert fall på den på Oslo City. Jeg vet ikke hvordan det er andre steder. For å ikke spore helt av kan jeg lage en artig liste. Drittfilmer jeg har sett i det siste (dårligste først): 1. Eurotrip 2. Switch 3. American Pie Presents: Beta House 4. Gacy 5. Olsenbanden + Data-Harry Sprenger Verdensbanken Ikke spør hvorfor jeg så disse. Til mitt forsvar skal det sies at jeg så disse sammen med kompiser og vi pratet mer enn vi fulgte med på filmene. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tror jeg så den på Platekompaniet her i Drammen. Satantango that is. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå