Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Clockwork introen kunne vært mye bedre om Kubrick hadde fått lov til å bruke musikken han egentlig ville ha.

 

Han ble sur på Roger Waters & co som nektet, men senere skrev Floyd-gjengen mesterverket "Echoes" som på mystisk vis er akkurat like lang som siste del av 2001 (Jupiter and Beyond the Infitite) og synkroniserer perfekt.

Lenke til kommentar

Ikke en ekstremt stor fan av mannen, men han har da noen gode filmer på samvittigheten. Her er bunn til topp av Edward Norton's filmer (ikke prestasjoner altså):

 

 

11. The Italian Job 3

10. Rounders 3

8. The Score 4-

7. The Incredible Hulk 4

6. Red Dragon 4+

5. The Painted Veil 4+

4. American History X 5

3. Fight Club 5

2. 25th Hour 5

1. Kingdom Of Heaven (DC) 5+

 

Og resten har jeg ikke sett.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Ah, elsker alle de scenene der. Alle linkene er spoilers forresten, du burde kanskje advare om det.

 

Redigert nå

 

Clockwork introen kunne vært mye bedre om Kubrick hadde fått lov til å bruke musikken han egentlig ville ha.

 

Han ble sur på Roger Waters & co som nektet, men senere skrev Floyd-gjengen mesterverket "Echoes" som på mystisk vis er akkurat like lang som siste del av 2001 (Jupiter and Beyond the Infitite) og synkroniserer perfekt.

 

 

Den musikken gjorde jo scenen helt annerledes, på godt og vondt. Elsket overgangen fra tekst til Alex' jævlige blikk

Lenke til kommentar
Ah, elsker alle de scenene der. Alle linkene er spoilers forresten, du burde kanskje advare om det.

 

Redigert nå

 

Clockwork introen kunne vært mye bedre om Kubrick hadde fått lov til å bruke musikken han egentlig ville ha.

 

Han ble sur på Roger Waters & co som nektet, men senere skrev Floyd-gjengen mesterverket "Echoes" som på mystisk vis er akkurat like lang som siste del av 2001 (Jupiter and Beyond the Infitite) og synkroniserer perfekt.

 

 

Den musikken gjorde jo scenen helt annerledes, på godt og vondt. Elsket overgangen fra tekst til Alex' jævlige blikk

Jeg kan ikke se for meg no annet enn Wendy Carlos sitt fantastiske soundtrack. Så mye som jeg digger PF så tror jeg ikke de kunne ha nærmet seg engang med å skape en lignende stemning av dystopi.

Lenke til kommentar

Topp 5 Cinematografi (Kameraføring, lyd og bilde, lys. Ikke at jeg kan så mye om dette, Kan ingenting om film stock, optikk osv. Så mest basert på bildeutsnitt og kamerabevegelser. )

 

1. Once Upon A Time In The West

2. 2001: A Space Odyssey

3. City of God

4. No Country For Old Men

5. Eyes Wide Shut (Jepps, elsket blant annet kameraføringen i Manshionen, diverse zooming i manshionen og utenfor.)

Lenke til kommentar

Beste av Kubrick (så langt):

1. A Clockwork Orange (9/10)

2. The Killing (9/10)

3. The Shining (9/10)

4. Eyes Wide Shut (8/10)

5. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (8/10)

6. Barry Lyndon (8/10)

7. 2001: A Space Odyssey (7/10)

 

Så lenge siden jeg har sett Spartacus at jeg ikke tar den med, resten har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar
Topp 5 Cinematografi (Kameraføring, lyd og bilde, lys. Ikke at jeg kan så mye om dette, Kan ingenting om film stock, optikk osv. Så mest basert på bildeutsnitt og kamerabevegelser. )

 

1. Once Upon A Time In The West

2. 2001: A Space Odyssey

3. City of God

4. No Country For Old Men

5. Eyes Wide Shut (Jepps, elsket blant annet kameraføringen i Manshionen, diverse zooming i manshionen og utenfor.)

 

Fin liste, her er noen forslag til flere:

 

The Shining

post-145786-1223767254_thumb.jpg

 

House of Flying Daggers

post-145786-1223767313_thumb.jpg

 

City of Lost Children

post-145786-1223767471_thumb.png

 

Sátántangó

post-145786-1223767643_thumb.jpg

 

Sátántangó har jeg ikke sett, men jeg skal det definitivt. Ikke akkurat en film man finner på Rema 1000

Lenke til kommentar

I hvert fall på den på Oslo City. Jeg vet ikke hvordan det er andre steder.

 

For å ikke spore helt av kan jeg lage en artig liste.

 

Drittfilmer jeg har sett i det siste (dårligste først):

 

1. Eurotrip

2. Switch

3. American Pie Presents: Beta House

4. Gacy

5. Olsenbanden + Data-Harry Sprenger Verdensbanken

 

Ikke spør hvorfor jeg så disse. Til mitt forsvar skal det sies at jeg så disse sammen med kompiser og vi pratet mer enn vi fulgte med på filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...