Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte karakteren Bruce Wayne bedre i TDK, det var mer dybde der i forhold til hvilke roller han måtte spille offentlig, for seg selv og som Batman enn i den første. Det eneste bildet man fikk av Bruce Wayne der var en fyr som svømte med supermodeller, kjøpte hotell og kastet folk ut av huset hans etter å ha invitert dem på fest. Det var først i TDK at det begynte å oppstå virkelige konflikter og hensyn han måtte ta, for ikke å snakke om slutten. Karakteren var bedre skrevet i TDK, og da ble det mer interessant å se på ham.

Lenke til kommentar
Christian Bale - etter rolletolkning, ikke filmens kvalitet

1. American Psycho

2. The Machinist

3. Equilibrium

4. The Prestige

5. The Dark Knight

6. Batman Begins

7. 3:10 to Yuma

8. Reign of Fire (fuck yeah)

9. Shaft

 

Og det er de jeg har sett. (:

 

Sjelden jeg er så enig i noe. Kjøpte American Psycho for noen dager sida, men har sett den 2 ganger før. Ligger klar i hylla!

 

Maskinisten er også svært, svært god!

Lenke til kommentar

Man påbegynte jo såvidt dette rolleskiftet i Begins også, man så jo feks. hvordan han gikk fra å feste med nevnte supermodeller til hvordan han sliter med å forklare Rachel hvem han egentlig er og liknende. Jeg likte også at vi fikk sett i mye større grad hva som dreiv Bruce til å bli den godeste Lynvingen. Men det blir vel som epler og pærer, jeg digger en god opprinnelseshistorie.

 

Dessuten utvikler dette seg til enda en superheltdiskusjon, kommer jo snart å skremme bort enkelte fra forumet.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Jepp, derfor jeg spurte om definisjonen på vold. En stund siden jeg så filmen, men det blir ikke delt ut noen slag?

 

Tror han tar et godt tak i skjorten til mannen og presser han mot veggen.

 

I mange filmsammenhenger kan vil kanskje ikke dette defineres som vold, men i en dagligdags situasjon ville jeg sagt at dette var bruk av vold.

Lenke til kommentar

La oss ikke glemme at hele filmen handler om et mord, trusler om å drepe, man finner frem kniver og stikker dem i bordet, osv. Det blir veldig strengt, kanskje vi burde begrense oss til vold på skjermen, men det er en interessant måte å se på din egen topp 20 liste. Hvor mange av filmene har pistoler? Hvor mange involverer at en karakter blir drept, eller at mord omtales, eller et skytevåpen (evt spyd, for sverd&sandal-fans) brukes enten for å skremme eller drepe noen?

 

Ekke så lett, selv om dere har klart å finne eksempler.

Lenke til kommentar

Telte over topp 20 - 14/20 inneholder vold i en eller annen grad. Men vold er jo morro, så det er da ikke så rart?

 

Så akkurat Funny Games, og den er jo høyst relevant i denne diskusjonen. Skulle bare nevne den egentlig, for å anbefale den, faen for en fantastisk god film.

 

Hvis jeg skal lage en liste over spennende regissører jeg akkurat har oppdaget, kommer Haneke utvilsomt på toppen.

Lenke til kommentar

'97-versjonen. Slik jeg har skjønt det betyr det vel ikke så mye hvilken man ser, siden '07-versjonen er en frame-by-frame-remake. Men jeg da jeg skulle velge hvilken av dem jeg skulle se, falt valget på originalen, fordi den, vel, er original. Tror det at den andre er en kopi ville tatt litt oppmerksomhet fra selve filmen. Selv om det strengt tatt er ganske tilfeldig at det ble '97, jeg hadde den tilgjengelig og ikke den nye (kommet på dvd ennå, forresten?). Skal se sistnevnte også en gang, interessant å se Tim Roth og Naomi Watts i hovedrollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...