Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finner bare Alien og Blade Runner gode jeg.

 

Det er jo en skam. Scott på sitt beste synes jeg er glimrende, selv om han kun har fem virkelig gode filmer i sin lange karriere. Så traileren til Body of Lies, og synes den virker litt for generisk til å kunne matche disse.

 

Ellers er American Gangster hans største skuffelse (men den filmen har vel blitt nok diskutert her inne).

Mja. Synes de andre virker for Oscar. Hadde han bare fortsatt i sin tidligere verden hadde han vært Lucas' nemesis.

Lenke til kommentar
Mja. Synes de andre virker for Oscar. Hadde han bare fortsatt i sin tidligere verden hadde han vært Lucas' nemesis.

 

Ser godt den i forhold til Gladiatoren, men det er en episk og storslagen film likevel. Så hvis det er det Akademiet jakter på så sier jeg lett "ja, takk".

 

Og jeg tar Scott's sci-fi retning anyday over Lucas sin.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Mja. Synes de andre virker for Oscar. Hadde han bare fortsatt i sin tidligere verden hadde han vært Lucas' nemesis.

 

Ser godt den i forhold til Gladiatoren, men det er en episk og storslagen film likevel. Så hvis det er det Akademiet jakter på så sier jeg lett "ja, takk".

 

Og jeg tar Scott's sci-fi retning anyday over Lucas sin.

Enig der, synd det ble med de nevnte.

Lenke til kommentar
Vanskelig å rangere dem fordi jeg liker alle så godt, men det blir feil å ha Jersey Girl nederst når den er så søt, og alle andre har den nederst. Clerks 2 har sine øyeblikk, men likevel den svakeste sålangt.

 

Hehe, eg såg ikkje Jersey girl før jola for to år sidan, ettersom den hadde fått så elendig kritikk at eg var redd for å skada synet mitt på Kevin Smith.

 

Men den er veldig søt, som du seier. Og det er veldig ålreit med ein film om ein mann som tek ansvar for dottera si (etter kvart). Altfor ofte er filmfedre berre kjipe.

 

Eg laga lista etter å ha sett Chasing Amy å ny -mange år sidan sist. Det er verkeleg ei perle, og eg trur eg lærte mykje av den då eg såg den fyrste gong.

 

Noko som er veldig rart med Kevin Smith er rollane han gav til kjærasten sin Joey Lauren Adams og kona Jennifer Schwabach. Men, historia i Chasing Amy er jo om Kevin Smith (Ben Affleck) som er usikker i møtet med den meir erfarne kjærasten. Det gjev vel også plusspoeng på heimefronten å casta kona si som Charlie's Angel-parodi.

Lenke til kommentar
Jeg leker copycat, selv om jeg har sett færre av filmene:

 

6. Hannibal

5. Black Hawk Down 6/10

4. American Gangster 7/10

3. Gladiator

2. Alien 9/10

1. Blade Runner 9/10

Copycat 2

Min rangering:

1. Blade Runner

2. Alien

3. Gladiator

4. Thelma & Louise

5. Black Hawk Down

6. Matchstick Men

7. American Gangster

 

Flere har jeg visst ikke sett..

Lenke til kommentar
Har ikke sett Oldboy og Lady Vengeance jeg da, men Mr.Vengeance' slutt er virkelig den beste jeg har sett, sinnsykt bra greier.

 

Jeg må nesten beordre deg om å se de. En av mine favoritttrilogier. Dessuten har Oldboy den beste scenen i filmhistorien. Frysninger

 

For de som har sett filmen

 

 

 

 

Får en tåre i øyekroken ved 1:20

 

De står høyt oppe på min Må-sees-snarest-liste. (Ikke at jeg har en, men inni huet mitt, yes.)

Lenke til kommentar

Følte for å angripe Lists of best-listene mine, og her er resultatet.

 

Guillermo del Toro 85 %

 

1. Pan's Labyrinth

2. The Devil's Backbone (Special Edition)

3. Mimic

4. Hellboy (Two-Disc Special Edition)

5. Blade II

6. Hellboy II: The Golden Army [Theatrical Release]

 

Ikke sett

Cronos

 

Christopher Nolan 83 %

 

1. The Prestige

2. Batman Begins

3. Memento

4. The Dark Knight

5. Insomnia

 

Ikke sett

Following

 

Hayao Miyazaki 77 %

 

1. Howl's Moving Castle

2. Spirited Away

3. Porco Rosso

4. Kiki's Delivery Service

5. Castle in the Sky

6. My Neighbor Totoro

7. Princess Mononoke

 

Ikke sett

The Castle of Cagliostro (Lupin the III)

Nausicaa of the Valley of the Wind

 

 

Robert Zemeckis 71 %

 

1. Who Framed Roger Rabbit

2. Forrest Gump

3. Back to the Future

4. Contact

5. Back to the Future Part II

6. Back to the Future III

7. Cast Away

8. Death Becomes Her

9. The Polar Express

10. Beowulf

 

Ikke sett

What Lies Beneath

I Wanna Hold Your Hand

Used Cars

Romancing the Stone (Special Edition)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...