Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Sympathy For Mr.Vengeance

Hvorfor?

 

Filmen har den mest overraskende og mindblowing slutten jeg har sett. Den får slutten på t.eks. TUS og Seven til virke svak.

 

Hvordan det?

 

 

Med tanke på hennes anarkistiske holdninger, klesstil og konstant utdeling av aksjonsflyers var ikke hennes medlemskap i en terroristorganisasjon overaskende. Det kan hende jeg ikke ble overasket fordi jeg trodde på henne når hun sa det, noe andre ser ut til ikke å ha gjort.

 

 

Tidenes beste slutt er forresten Oldboy.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Hvordan det?

 

 

Med tanke på hennes anarkistiske holdninger, klesstil og konstant utdeling av aksjonsflyers var ikke hennes medlemskap i en terroristorganisasjon overaskende. Det kan hende jeg ikke ble overasket fordi jeg trodde på henne når hun sa det, noe andre ser ut til ikke å ha gjort.

 

 

 

Hvis du hadde fulgt med i filmen ville du fått med deg bl.a. politiet si at hun var den eneste personen i organisasjonen.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vil kategorisere slutten på SFMV som ekstremt kul og intelligent, men neppe en stor twist og overaskende. Ikke i nærheten av bl.a. storebroren Oldboy, TUS, 7 og ikke minst slutten på Citizen Kane, som eier.

 

aaand here it comes:

 

Beste twisty "never saw it coming" slutt:

1. Oldboy

2. The Sting

3. The Usual Suspects

4. Fight Club

5. Se7en

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Finner bare Alien og Blade Runner gode jeg.

 

Det er jo en skam. Scott på sitt beste synes jeg er glimrende, selv om han kun har fem virkelig gode filmer i sin lange karriere. Så traileren til Body of Lies, og synes den virker litt for generisk til å kunne matche disse.

 

Ellers er American Gangster hans største skuffelse (men den filmen har vel blitt nok diskutert her inne).

Lenke til kommentar

Den originale Alien, samt noen Twin Peaks-scener, er det som har skremt meg mest gjennom tidene. Ville selvsagt ikke skremt meg i dag men...

 

 

Beste twisty "never saw it coming" slutt:

1. Oldboy

2. The Sting

3. The Usual Suspects

4. Fight Club

5. Se7en

 

 

Min liste er ganske lik, men Star Wars Episode V er nr.1 og The Sting går ut da jeg ikke har sett den.

Lenke til kommentar
Alien fenga meg aldri nok til å gi så høye karakterer som Bacon og Athorb, gitt. Tror jeg endte på 7ern, fikk aldri den helt store opplevelsen. Kanskje på tide med en rewatch.

 

Jeg unngår egentlig stort sett grøssersjangeren og da spesielt spøkelser (Eksorsisten har ligget i hylla mi i nesten 5 år usett), men slemme utenomjordisk vesener og slikt har alltid vært morro.

 

Med Alien lagde Ridley Scott filmen stort sett slik jeg ville at han skulle lage den. Sakte oppbygging, dyster atmosfære, passe dose med intriger innad i crewet, masse mystikk, en del skvetting og han dro den aldri for langt. Fantastiske saker ja.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Med Alien lagde Ridley Scott filmen stort sett slik jeg ville at han skulle lage den. Sakte oppbygging, dyster atmosfære, passe dose med intriger innad i crewet, masse mystikk, en del skvetting og han dro den aldri for langt. Fantastiske saker ja.

Jeg synes den hadde litt for langsom oppbygging, og den skvettinga merka jeg ikke stort til. Allikevel må det ha vært noe som fenga meg, siden jeg ga den 7, men samtidig en del som ikke gjorde det, siden jeg ikke ga den en høyere score.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...