Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yeah. Alltid positivt med litt pupp.

Slår ikke Police Academy når Gutenberg ser damene i dusjen.

Men nå er jo Police Academy tidenes spill-adapsjon bak Postal da.

Topp 5 spill-adapsjoner:

1. Postal

2. Police Academy

3. War of the Worlds

4. House of the Dead

5. Stalker

Full Metal Jacket var på Commodore btw. Enig med Stalker, men FMJ går over WotW lett.

Lenke til kommentar
Jeg har lest at Kubrick hatet filmen jeg :O

"R. Lee Ermey, the actor who played the menacing drill instructor in Stanley Kubrick's Full Metal Jacket (1987), controversially claimed that Kubrick phoned him two weeks before his death to express his despondency over Eyes Wide Shut. "He told me it was a piece of shit", Ermey said in an interview with the online Radar magazine, "and that he was disgusted with it and that the critics were going to have him for lunch. He said Cruise and Kidman had their way with him -- exactly the words he used".

People who knew the director well, however, claim otherwise. Jan Harlan, Kubrick's brother-in-law and executive producer, reported that Kubrick was "very happy" with the film[6]. According to Todd Field, Kubrick's friend and an actor in Eyes Wide Shut, Ermey's claims are slanderous."

Man får vel ta det som man vil. Det virker merkelig at Kubrick skulle sagt "the critics are gonna have me for lunch", spesielt etter The Shining ble slaktet. Kubrick sine filmer slo aldri godt an da de kom ut, 2001 fikk ihvertfall en del mixed reviews.

CypheroN: Han hadde 400 dager underveis til å bestemme seg. ^^

Lenke til kommentar

Og som kom før 1979? Og ikke minst, før boken, som må ha kommet enda noen år tidligere.

edit: Og forresten, Badering, den kulden og distansen du snakker om i EWS er akkurat det jeg liker best ved Kubricks filmer. Digger hele stemninga, som på en måte er konstruert og nesten steril, i mangel på bedre ord. Skjønner at mange kanskje ikke fenges helt av det, men for min del gir det liksom et feilfritt inntrykk. Perfeksjon. Som håndverk. Men hvis man trenger litt mer hjertevarme, klart det blir for kaldt og følelsesløst, og observerende som du sier.

Forresten, sett noe av Cassavettes? Kan vanskelig tenke meg filmer med mer varme.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Tynt å si at Tarkovskijs Stalker er basert på et spill, når den er løst basert på en bok, som igjen antageligvis er basert på et spill som jeg ikke har hørt om, og som jeg ikke visste om i det hele tatt anyways.

Nå fanger Stalker egentlig mer ånden av spillet, enn boken gjør.

Er litt som 'Where Eagles Dare' og 'Castle Wolfenstein'-

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Jeg har min tvil om at Tarkovskij hadde hørt om spillet en gang jeg. Hvilket spill er det vi snakker om lol?

Og forresten, Badering, den kulden og distansen du snakker om i EWS er akkurat det jeg liker best ved Kubricks filmer. Digger hele stemninga, som på en måte er konstruert og nesten steril, i mangel på bedre ord. Skjønner at mange kanskje ikke fenges helt av det, men for min del gir det liksom et feilfritt inntrykk. Perfeksjon. Som håndverk. Men hvis man trenger litt mer hjertevarme, klart det blir for kaldt og følelsesløst, og observerende som du sier.

Det fungerer i noen av hans filmer, det kan jeg si meg enig i. Men funker aldeles ikke i EWS.

Forresten, sett noe av Cassavettes? Kan vanskelig tenke meg filmer med mer varme.

Cassavettes har jeg sett ja. Fabelaktige filmer, spesielt A Woman Under the Influence. Jeg tror jeg begynner å få mer sansen for disse mer frie og ukonstruerte filmene, det er kanskje derfor jeg er så negativ til EWS. Og kanskje Kubrick generelt etter hvert, vi får se :)

Lenke til kommentar

For min del kan jeg like begge deler (Kubrick og Cassavettes må sies å være klare motsetninger), både konstruert kulde og ukonstruert varme.

Men Woman... er den beste jeg har sett selv, blir muligens en 10/10 ved et gjensyn. Er halvveis inn i The Killing of a Chinese Bookie (var så trøtt i går at jeg måtte kaste inn håndkleet midt) og den har imponert veldig hittil. Ikke helt på nivå med Woman..., men absolutt ikke langt ifra.

Lenke til kommentar
Jeg har lest at Kubrick hatet filmen jeg :O

Jeg har lest at han mente det var den beste han hadde laget!

Noe jeg kan si meg litt enig i fordi EWS er en helt fantastisk film, men utrolig god stemning.

Min top 5 Kubrick:

1. 2001: A Space Odyssey

2. A Clockwork Orange

3. Eyes Wide Shut

4. Lolita

5. The Shining

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...