DoktorBacon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Eyes Wide Shut var da særdeles spennende og stemningsfull. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Skrivefeil, la meg rette: Eyes Wide Shut var da særdeles spennende og stemningsfull bare i enkelte sekvenser, noe som ikke veiet opp for den dårlige kontakten man fikk med karakterene, og den føltes langdryg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Den skulle være langdryg. Deler av filmen er i dyp søvn. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 EWS feilet no horribelt for meg. Den er langdryg, kald som faen, og mangler retning. Virker som Kubrick ikke helt kunne bestemme seg for åssen film han skulle lage, mens han laget den. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Og hvor enn mye symbolsk plottet er, er det fortsatt en forferdelig uinteressant historie i seg selv. "Et ektepar opplever usikkerheter i deres forhold. De finner ut av det til slutt. Og de puler." Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det var råttent sagt, Speik. Filmen er så mystisk og bra gjennomført at jeg skriver det ned på lista over ting å masturbate over. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Mystikken og stemningen (til tider) var det jeg gav filmen poeng for. Akkurat den delen er herlig. Men som sagt, så falt ikke historien i smak i det hele tatt. Jeg kjedet meg faktisk. Jeg var kanskje litt krass, dette er ingen dårlig film, bare middelmådig og dårlig til å være Kubrick. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 "Middelmålig til å være Kubrick" ? Så den er god iforhold til alle andre, eller? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Du misforstod. Den er middelmådig som film, mens den er dårlig til Kubrick å være. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) EWS hadde den litt sære kombinasjonen av å både være treig og spennende. Og jeg skjønner at folk kan finne den søvndyssende, og den endte for min del litt uforløsende. Men med herlige sekvenser som feks. der hvor Tommy-boy sprader rundt i en mystisk, nesten surrealistisk erotisk maskefest, med småskummel pianospilling i bakgrunnen, ja da tipper filmen over i plussiden for meg. Endret 21. september 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Både Kubrick og en del av hans fancypants regissørvenner mente at den siste filmen var hans beste. Det kan man ta som man vil, men akkurat det med at filmen manglet retning synes jeg er sært. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har lest at Kubrick hatet filmen jeg :O Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har vanskeligheter med å plassere Kubrick egentlig, men hjertet/hjernen mitt sier det slik 1. Eyes Wide Shut 2. The Shining 3. 2001 Jeg har lest at Kubrick hatet filmen jeg :O Det fikk han nesten ikke tid til. Han døde dager etter den var ferdig. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Legg merke til detaljene i EWS. Alle tidligere filmer har fått sin lille cameo gjennom symbol, tall og lignende. Nerdete? Jada. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Men med herlige sekvenser som feks. der hvor Tommy-boy sprader rundt i en mystisk, nesten surrealistisk erotisk maskefest, med småskummel pianospilling i bakgrunnen, ja da tipper filmen over i plussiden for meg. Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Yeah. Alltid positivt med litt pupp. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Yeah. Alltid positivt med litt pupp. Slår ikke Police Academy når Gutenberg ser damene i dusjen. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det fikk han nesten ikke tid til. Han døde dager etter den var ferdig. Jah, er jo mye mas rundt det om han likte den eller ei. Om jeg husker rett. -- Som speik sier, tåpelig symbolikk redder ikke en enda tåpeligere historie. Det ligger så mange glossy lag over historien, for å få den til å fremstå som mystisk, surrealistisk, kanskje lure folk til å tro at den er spennende. Men det fjerner ikke det faktum at historien er så tynn som den er. Den bygger og bygger seg opp til ingenting. Nonsense, det er det det hele er. Karakterene er kalde som vanlig. Alt er kaldt her, det er så uemosjonelt. Man bare observerer, man absorberer ikke. Hø hø. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg ble veldig fanget av EWS, synes ikke den mangler noe spesielt. Jeg digget den, og det er jeg glad for. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Yeah. Alltid positivt med litt pupp. Slår ikke Police Academy når Gutenberg ser damene i dusjen. Men nå er jo Police Academy tidenes spill-adapsjon bak Postal da. Topp 5 spill-adapsjoner: 1. Postal 2. Police Academy 3. War of the Worlds 4. House of the Dead 5. Stalker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå