Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Showgirls tiårets dårligste film fra 90-tallet? Ikke langt unna. Er vel kun Batman & Robin og The Crow som er dårligere i mine øyne. Tvers igjennom horribel. Hvor ligger appellen foruten tittays? Med mindre det er snakk om "so-bad-it's-good". For min del ble dette bare "so-bad-it's-bad".

Lenke til kommentar

Ser vanligvis kun noen få filmer i måneden, men føler jeg har fått sett litt ekstra i Januar:

Ed Wood

Black Swan

Precious

Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom

Oldeuboi

Before Sunset

The Machinist

127 Hours

Idioterne

Liquid Sky

Blue Velvet

The Usual Suspects

Lenke til kommentar

Tidenes værste filmer (med ett snev av provokasjon):

2. Aliens (Uten tvil en slitsom film, og ikke en jeg ser på nytt)

3. C'era una volta il West (Tidenes kjipeste åpningsscene gjør klart for en ganske interessant film etterhvert, men jeg forstår godt at man takker nei - det går tregt uten alt for stor belønning)

4. Raging Bull (Uenig, men ser tanken. Typisk film man ser, tenker "psh, overvurdert", leser litt om, ser Director's Commentary til og begynner å tenke "Ok, kanskje ikke overvurdert, men ikke min stil". Citizen Kane er et perfekt eksempel på en slik film)

5. Bronenosets Potyomkin (Ikke noe jeg nødvendigvis ble underholdt av, men bare det historiske gjør den interessant nok til at man ikke slår av. Om selve handlingen ikke interesserer så kan man se hvordan verden var i 1925.)

6. Edward Scissorhands (Søt film. Ikke stort mer, men ikke mindre)

7. Rashômon (Støttes.)

8. The Wizard of Oz (You are dead inside. Den er jo kjempesøt. Kanskje søt ikke er noe for deg.)

9. Un chien andalou (Interessant, ikke noe jeg ser igjen.)

Det kommer rimelig klart frem at du bruker en annen definisjon av verst enn "svakest filmatisk" - da ville Epic Movie vært obligatorisk. Dette er vel mer "Verste film som er blitt kalt god", som er en mer interessant liste.

Lenke til kommentar

Dette er vel mer "Verste film som er blitt kalt god", som er en mer interessant liste.

Det stemmer ja. Veldig spontan liste, men jeg står fullt inne for den.

Det vanskelige var å rangere sovepiller opp mot filmer som provoserer meg. Vet ikke hva som er verst egentlig...

Lenke til kommentar

Showgirls tiårets dårligste film fra 90-tallet? Ikke langt unna. Er vel kun Batman & Robin og The Crow som er dårligere i mine øyne. Tvers igjennom horribel. Hvor ligger appellen foruten tittays? Med mindre det er snakk om "so-bad-it's-good". For min del ble dette bare "so-bad-it's-bad".

Men hva er det som gjør den dårlig?

Lenke til kommentar

Tidenes værste filmer (med ett snev av provokasjon):

1. The Grizzly Man - Herzog gjør veldig mye dumt og idiotisk som drar filmen ned, men alt i alt er den da grei nok

2. Aliens - Kjedelig som bare faen. Bare masse skyting, eksplosjoner og dumme karakterer.

3. C'era una volta il West - WTF?

4. Raging Bull - WTF?

5. Bronenosets Potyomkin - WTF?

6. Edward Scissorhands - Ikke perfekt som de over, men fuck

7. Rashômon - Jeg antar at den kan bli sett på som litt latterlig

8. The Wizard of Oz - God nok

9. Un chien andalou - Er ikke fan av kortfilmer generelt, men denne var da grei

10. Sicko - Bra nok

Lenke til kommentar

Ingen av oss er egentlig gammel nok til å sette pris på Aliens. Det vil ikke si at vi må bli eldre, men at man må være født tidligere. Jeg ser ikke for meg at Aliens er en film som vil overleve på samme måte som f eks forgjengeren, da filmen er svært, SVÆRT 80-talls og veldig slitsom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...